Hoe kunnen bedrijven voordeel halen uit Web 2.0?

26 juni 2007, 03:10

Cascading collaboration for competitive advantage (Source: New Paradigm)

Eind maart verwees ik naar een publicatie in McKinsey Quarterly waarin de onderzoeksresultaten over het gebruik van Web 2.0 in bedrijven. Meest opmerkelijke resultaat uit dit onderzoek was dat de Europese bedrijven vwb Web 2.0 zeker niet achter lopen op de Amerikaanse bedrijven. Het meest populair bleek de inzet van Web 2.0 voor customer interactie (70%) en interne kennisdeling (75%).

Afgelopen week werd in Boston het Enterprise 2.0-congres gehouden naar hoe Web 2.0 bedrijven kan helpen. Ik moet de presentaties, podcasts en videos nog bekijken, maar wil jullie in ieder geval alvast wijzen op de whitepaper ‘Winning With The Enterprise 2.0’ (pdf) van Don Tapscott. Opnieuw veel aandacht voor de klantcontactstrategie en (interne) kennisdeling.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!