Leden adviesraad IAB Nederland benoemd

27 juni 2007, 20:06

Tijdens een speciale algemene ledenvergadering afgelopen week, heeft het bestuur van IAB Nederland zijn ambities voor de komende drie jaar gepresenteerd aan de leden. Centraal hierin staat het streven om van het IAB hét aanspreekpunt te maken voor de gehele online advertising en interactive marketingbranche in Nederland. Daaraan zijn gekoppeld groei in aantal leden (vooral ook in de breedte richting adverteerders), transformatie van klassieke verenigingsstructuur naar netwerkorganisatie, intensivering van de relaties met andere brancheverenigingen, overheid, pers en onderwijsveld en het vergroten van de rol van de werkgroepen (binnen het IAB taskforces genoemd).

Een belangrijke succesfactor in de ambitieuze plannen van het IAB, is het klankbord van een adviesraad (die er tot nog toe niet was). Met trots kunnen we melden dat het bestuur (met toestemming van de leden) de volgende acht personen heeft benoemd tot leden van de IAB Adviesraad:

  • Harry Odenhoven / Director Online Services Vodafone
  • Vincent Kouwenhoven / Founder/Managing Director Eventures, Lector e-Business Inholland
  • Egbert Jan van Bel / Entrepreneur, Auteur, Pleon, MEC
  • Michael van Os / Media & Marketing Europe Londen, ex-Adformatie, NieuwsTribune
  • Bas Seelen/ Managing Director Wunderloop NL
  • Jeroen de Bakker / Directeur Strategie & Innovatie TBWA
  • Bert Kamp / Media- en middelenmanager Rabobank Groep
  • Ruud Wanck / Director GroupM Interaction Europe, Middle East & Africa (EMEA)

Heren (inderdaad), nogmaals dank en uiteraard succes!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

4 Reacties

    traffic4u

    Een erg goede ontwikkeling voor het IAB. Ik merkte tijdens de leden vergadering (die overigens erg gezellig was) dat er steeds meer leden echt betrokken zijn. Ook heeft het bestuur heldere en concrete plannen voor de komende periode.

    Ook het aantal leden groeit en het voorgestelde model dat ook kleine bedrijven lid kunnen worden tegen een lager lidmaatschap bedrag is een goede stap. Ik ben van mening dat iedereen die iets online doet lid zou moeten zijn.

    Goed werk Marco, Roderick en de rest van het bestuur!


    28 juni 2007 om 02:53
    media

    Dank voor de complimenten Gertjan, we gaan er wat moois van maken!


    28 juni 2007 om 03:12
    EJ

    Succes. Indrukwekkende basis!


    28 juni 2007 om 06:13
    Rick van Dijk

    Ik moest helaas bij het afsluitende diner verstek laten gaan (ik ‘moest’ naar Brian Wilson in Carré 😉 maar ook ik vond het allemaal goed klinken. En ook nog bedankt voor de leuke puzzeltocht naar de overigens fraaie locatie 😉


    28 juni 2007 om 07:16

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!