Marketing en entertainment op hoog niveau

11 augustus 2007, 04:56

Toen ik vorige week een flesje Vodka kocht, in de Tupolev Tu-154 die me van Irkutsk terug naar Moskou bracht, leverde me dat meerdere minuten discussie en roebels tellen op. Plus nog een engelstalig krantje, die de stewardes uit de piloot z’n prullenbak had gevist. Bij Virgin America zijn de koopervaringen veel korter en onpersoonlijker: daar tik je je bestelling gewoon op een touchscreen in, en schuif je je creditcard door een gleufje.

De jongens van Engadget ontmaagden Sir Richard’s eerste Virgin America toestel, en probeerden het RED in-flight entertainment system uit. Waarop passagiers naar films en satteliet-TV kunnen kijken, naar muziek kunnen luisteren, e-books kunnen lezen, spelletjes kunnen spelen, consumpties kunnen bestellen, on- en off-board kunnen winkelen en met medepassagiers kunnen chatten.

Het enige dat er nog niet mee kan, is internetten. Maar ach, met een AC wandcontactdoos in elke stoelpoot kun je je blogpostings in elk geval alvast schrijven, zodat je ze op de grond direct naar je webstek kunt wifi-en.

Carl Mangold
AI-specialist met de focus op veiligheid bij Carl Mangold

Carl Mangold is een expert op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), met de focus op het veilig en ethisch verantwoord inzetten van deze technologie. In de loop van zijn carrière heeft Carl de evolutie van AI in marketing van dichtbij meegemaakt. Waar AI aanvankelijk vooral werd ingezet om prospects te herkennen en segmenteren op basis van hun klik- en koopgedrag, heeft de technologie zich inmiddels ontwikkeld tot een krachtig middel dat (klant-)communicatie over de volledige breedte kan ondersteunen of zelfs vervangen. Stonden ethiek en privacy altijd centraal bij de toepassing van AI voor geautomatiseerde klantsegmentatie, met de opkomst van generatieve AI zijn veiligheid en betrouwbaarheid nog belángrijker thema's geworden. Carl zet zich in om bedrijven te begeleiden bij het verantwoord implementeren van AI-oplossingen die niet alleen efficiëntie en klanttevredenheid verhogen, maar ook voldoen aan de hoogste ethische en veiligheidsstandaarden. Met zijn diepgaande kennis van AI en zijn toewijding aan veilige praktijken, helpt Carl organisaties de balans te vinden tussen innovatie en verantwoordelijkheid. Zijn werk draagt bij aan het creëren van betrouwbare AI-systemen die zowel de bedrijfsdoelen als de belangen van klanten dienen.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!