Yahoo! neemt BlueLithium over

6 september 2007, 06:06

Opnieuw een grote overname binnen de online advertising wereld. Dit maal is het Yahoo! dat het internationale advertentienetwerk BlueLithium overneemt voor ongeveer 300 miljoen dollar. Eerder nam Yahoo! al Right Media over voor bijna $ 700 miljoen. Met deze laatste overname probeert Yahoo! opnieuw de positie als online advertentienetwerk te versterken ten opzichte van concurrenten Google en Microsoft.

BlueLithium ontwikkelt technologie waarmee zeer specifiek getarget kan worden en dat biedt Yahoo! straks de mogelijkheid om zich meer te richten op performance based marketing. Tot op heden werd het netwerk van Yahoo! vooral gebruikt voor branding doeleinden en was het minder interessant voor direct response marketing. De expertise van BlueLithium moet daar verandering in gaan brengen.

Zie ook eerdere artikelen over de verschillende overnames door Google, Microsoft en Yahoo!:

Microsoft trekt met aQuantive ten aanval

Microsoft koopt aQuantive voor 6 miljard dollar

Opnieuw overnames in online advertentiemarkt

Google koopt DoubleClick voor $3,1 miljard dollar

David van Dam
Managing Director Performics Nederland bij Performics Nederlands

David van Dam is een senior online marketeer met een specialisatie in performance marketing. SEA, SEO, web analytics, usability en conversie optimalistie: het zijn allemaal onderwerpen waar hij mensen niet alleen graag mee helpt, maar ook erg graag over praat en schrijft. Voor Marktingfacts zal David zich richten op nieuws, trends en andere interessante ontwikkelingen op het gebied van online performance en conversiemarketing.

Categorie
Tags

2 Reacties

    media

    Interessant!

    Volg al een tijdje de ontwikkelingen op gebied van behavioral targeting en BlueLithium is met AdPath Remarketing één van de spelers in deze markt.


    6 september 2007 om 14:43
    Bart Schrooten

    Interessant is ook de ontwikkeling te zien bij bijvoorbeeld publishers en mobile operators die hun eigen adnetwerk opzetten mbv externe technologie partners. Waarom nog langer Google of Yahoo gebruiken als je een hogere conversie kunt bereiken met je eigen netwerk.

    Groet,

    Bart


    7 september 2007 om 06:19

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!