Schrikt Univé haar klanten af?
Afgelopen week hier al veel discussie geweest over businessmodellen en internet marketing binnen de financiële dienstverlening. Terughoudendheid en een tekort aan kennis én lef stonden daarin centraal. Maar ik lees net dat verzekeraar Univé deze maand een viral marketing campagne lanceert. Naast een vestiging op Second Life durft Univé Verzekeringen het kennelijk wél aan om relatief nieuwe concepten te introduceren. Natuurlijk zijn er wel meer financials die viral marketing inzetten, maar toch.
Getriggerd word ik wel door de kwaliteit (ook een aspect van de recente discussies) van het filmpje. In mijn ogen is het een nietszeggend filmpje. Vol met clichés, blijft niet ‘hangen’ en daardoor te mager om door te sturen. In eerste instantie zet Univé het filmpje uit bij haar eigen klanten. Wie het filmpje toch doorstuurt, maakt kans op ‘spannende’ prijzen. Ik bibber nu al. Jullie ook? Vergeet niet het geluid aan te zetten!
Ik ben niet echt onder de indruk. Jammer!
@hans: wat een draak van een ‘viral’. Teveel bedacht vanuit filmisch oogpunt en een einde die als een nachtkaars uitgaat. Het virale aspect wordt soieso erg lastig gemaakt, aangezien het filmpje best lang duurt, vage verhaallijn heeft, niet grappig of gek is en je alleen kunt doorsturen middels emailadressen.
Een aardige eerste move van Univé, maar onvoldoende prikkelend.
Ik snap echt niet hoe je hierop komt, want een enorm raar gekozen filmpje waar je een heel naar gevoel aan overhoudt. Je voelt je bijna niet serieus genomen door Univé dat er echt plekken zijn waar je je niet prettig kan voelen, nu doen ze eigenlijk alsof dat flauwekul is.
Ben ook niet echt onder de indruk van het filmpje; bovendien mis ik de mogelijkheid om de video ook op andere manieren te delen(hoe plaats ik nu de video op weblogs, hyves, etc)?
Weet iemand welk bureau deze viral heeft bedacht en gemaakt?
Vorige jaar hadden ze toch ook al een virale game? Iets met appels bij een boom.
Dat zag er wel wat beter uit….
dit is toch de bekende marketing hype? Opvallen door lelijk te zijn :)!! Simpel.. maar ik ben wel benieuwd naar de resultaten eigenlijk van deze viral.. enig idee Hans?
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!