25ste Reclameman van het Jaar

16 oktober 2007, 13:16

De jury van de 25ste Reclameman van het Jaar heeft Job Cohen, Sander van der Laan, Simon Neefjes, Willem Sijthoff en Jos van Tilburg genomineerd en op de shortlist geplaatst. De opvolger van TomTom’s CEO Alexander Ribbink zal op 12 november in Club 11 in Amsterdam bekend worden gemaakt. De jury benoemt ook het nieuwe SRM Reclametalent alias de Gouden Zaag.

De shortlist voor de prijs Reclameman van het Jaar werd door de jury op de volgende manier gemotiveerd:

1. Job Cohen (burgemeester Amsterdam)

Vanwege zijn niet aflatende inzet voor zijn stad als ‘creative capital’, die o.a. zichtbaar is door de campagne I Amsterdam en recent Picnic 2007. Belichaamt op integere en intelligente wijze het merk ‘Amsterdam’;

2. Sander van der Laan (CMO AH Nederland)

Prolongeerde in 2007 het succes van Albert Heijn door o.a. differentiatie van het merk via AH to Go, restyling Allerhande, nieuw logo en labels als AH Excellent. Won eerder de prijsoorlog tussen de supermarkten;

3. Simon Neefjes (CEO TBWA Nederland)

Opnieuw genomineerd vanwege voortzetting succes van TBWA Group in 2007, inlijving van Doom & Dickson, Agency dot Com en McDonald’s terwijl ook ‘oude’ klanten met prijswinnende campagnes werden bediend;

4. Willem Sijthoff (participant FD Group)

Steekt als entrepreneur zijn nek uit door het ouderwetse merk Het Financieele Dagblad in 2007 om te toveren in een überhip, goed leesbaar roze FD met interessante crossmediaverbanden richting web en radio (BNR).

5. Jos van Tilburg (CEO G-Star Raw)

Oprichter van kledingmerk G-Star, dat het afgelopen jaar 470 miljoen euro omzet draaide en 40 procent groeide, gedragen door design en coole campagnes. De expansie op de Amerikaanse markt, thuismarkt van concurrenten als Levi’s en Wrangler, door G-Star is dit jaar fenomenaal.

De jury bestaat uit oud-Reclamemannen Wim Huinder (ex-topman Albert Heijn), Chris Mendola (CEO 180Amsterdam), Béla Stamenkovits (ex-PMS, oud chairman TBWA), Alexander Ribbink (CMO TomTom) aangevuld door marcom-experts Jan Rijkenberg (CEO BSUR Group, auteur Concepting, juryvoorzitter) en Peter van Woensel Kooy (senior redacteur MarketingTribune , Nederlands afgevaardigde bij de Epica en IAA erelid). Bij de benoeming van het nieuwe SRM Reclametalent wordt de jury geadviseerd door Lode Schaeffer (creatief directeur S-W-H) en het Jonge Honden-bestuur.

Robert de Boer
eigenaar bij Lead Today

Robert de Boer is oprichter van Lead Today (voorheen New Kitd), een bureau voor online leadgeneratie. Lead Today heeft één doel: leads genereren op uw website. Veel mensen bezoeken en verlaten een website zonder er iets te doen of achter te laten. Lead Today pakt dit probleem aan. Een mix van techniek, vormgeving, content en redactie verandert anonieme websitebezoekers in gekwalificeerde leads. Met onze modulaire aanpak kunt u leadgeneratie stap voor stap integreren in uw bestaande website of een compleet nieuwe website bouwen. Robert de Boer studeerde Bedrijfskundige Informatica en vulde deze opleiding aan met de Post HBO CRM opleiding (Beeckestijn Business School). Eerder werkte hij voor bureau's als Lectric, E-Village en Branddoctors. In 2006 werd hij onderscheiden met de DeMeter Award 2006, een vakprijs voor 'aanstormend marketingtalent'. Hij is tevens bestuurslid bij DeMeter, met innovatie als portefeuille, en was een van de initiefnemers van Resultblog, hét weblog over direct-marketing.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!