Mortierbrigade, Openhere en These Days winnaars MIXX Awards Belgie

19 oktober 2007, 03:23

Mortierbrigade, Openhere en These Days zijn de grote winnaars op de allereerste editie van de Belgische en Europese MIXX Awards (Marketing and Interactive Excellence Awards). Deze gezamenlijke organisatie van het vakblad Inside, IAB Belgium en IAB Europe bekroont de beste voorbeelden van interactieve marketing in België en Europa. De MIXX Awards zijn de opvolgers van de Night of the Internet, waarop de beste Belgische realisaties in webcommunicatie en online advertising werden bekroond.

De MIXX Awards kunnen het best worden vergeleken met de Nederlandse SpinAwards. En net als in Nederland, zie je ook in België de trend dat video en geintegreerde campagnes een steeds grotere rol spelen in campagnes. Ook blijkt dat steeds meer bedrijven ‘virale’ marketingtechnieken gebruiken als een medium om reclameboodschappen te verspreiden.

Een vakjury van topspecialisten uit de sector onder leiding van juryvoorzitter Pieter Goiris (Boondoggle) selecteerde de volgende winnaars:

Brand Awareness / Positioning

Openhere (Bring the love back) – Gold Award

Boondoggle (Singing in the shower) – Gold Award (ex aequo)

Emakina (Rent a Wife) – Bronze Award

Product launch

Mortierbrigade (Toon does nothing) – Gold Award

Boondoggle (Volvo C30 launch) – Silver Award

Duval Guillaume (Hyundai i30) – Bronze Award

Direct response

Mortierbrigade (Unwanted gifts) – Gold Award

Openhere (Het laatste uur) – Silver Award

Snow (Ieder zijn Plan) – Bronze Award

Best use of Interactive Media

These Days (Jealous Computers) – Gold Award

Openhere (Het laatste uur) – Silver Award

ONE Agency (Humoradio) – Bronze Award

Er was ook een Europese MIXX Award dat de komende jaren verder moet uitgroeien en op zoek gaat naar Europese campagnes. Hier bestond de jury uit Stéphane Cordier (CEO AdLink, juryvoorzitter), Bart Becks (SBS / ProSiebenSat), Hugues Rey (Fastbridge), Raphaël Nolens (Pioneer Europe), Fiona McCann (MEC Global) en Arnaud Tasiaux (Chiquita Europe). De eerste prijs voor Best European Campaign ging naar Prophet met Unite for Diabetes.

Tenslotte werden de IAB leden gevraagd om te stemmen voor een paar ‘Special Awards’. Die gingen op basis van die stemmen en het oordeel van de Belgische vakjury naar volgende winnaars:

Categorie Lifetime Achievement Award: Jo Caudron & Jan Van den Bergh

Categorie e-Marketeer of the Year 2007: Anne-Françoise Piette (Eurostar)

Categorie Interactive agency of the Year 2007: These Days

Bron:

Digimedia

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

11 Reacties

    media

    Jammer dat ik nergens een overzicht van de camagnes zelf kon vinden. Voor zover ik weet hebben we op marketingfacts destijds alleen aandacht besteed aan Openhere (Bring the love back) en These Days (Jealous Computers).

    Heeft iemand wellicht linkjes naar de overige campagnes?


    19 oktober 2007 om 03:47
    Paul van Veenendaal

    @Marco: Ben zo vrij geweest om even wat linkjes in het artikel toe te voegen 😉 Kon alleen “Toon does nothing” van Mortierbrigade niet vinden.


    20 oktober 2007 om 14:20
    media

    @Tom, Aat: dank voor de links!

    @Paul: helemaal top, vreemd eigenlijk dat ze dat in persbericht van de MIXX Awards niet hebben meegegeven.


    20 oktober 2007 om 15:02
    media

    @Aat: nogmaals dank, daarmee hebben we alsnog alle prijswinnaars op een rijtje met link naar het werk. Top!


    21 oktober 2007 om 06:03

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!