ReclameReview: Goeiemoggel!
Heeft KPN met “goeiemoggel” net zo’n hypewoord gecreëerd als Overtoom met “poeremetator“?
Credits:
Creatie: Hakan Coskunsoy, Pim Kok (N=5)
RTV: Christ Bloemheuvel
Regie: Jonathan Herman (Bonkers)
Offline: Martin Heijgelaar (HecticElectric)
Online: Jan van de Laar (AVP)
Geluid: FC Walvisch
Interactieve media: Media Republic
Klant: Aline van Keulen, Carolijn Leujes, Annebeth van der Toorn
Voor:
Deze commercial heeft alles in zich om een Gouden Loeki te winnen. De fout gespelde (en dus ook fout uitgesproken) woorden zorgen voor grote hilariteit en de boodschap klopt ook nog. De humor uit het spotje gaat ongetwijfeld een eigen leven leiden, wat waarschijnlijk ook de bedoeling is van KPN: collega’s die elkaar op kantoor in dergelijke taal gaan aanspreken en natuurlijk begroeten met “Goeiemoggel!”. Ik hou er wel van.
Tegen:
De boodschap kan dan wel kloppen, maar de vraag is of hij ook blijft hangen bij mensen. Dat is namelijk het enige nadeel (als je het al zo kunt noemen) van een commercial die te grappig is. Iedereen weet dan over wel spotje je het hebt, maar de afzender of de boodschap is dan vaak onbekend.
er is al wel een Goeiemoggels Hyves, maar die heeft nog maar 36 leden.
Er zitten bij mij op school, een aantal mensen die elkaar stevast met ‘Goedemoggel’ begroeten. Ook al is het 3 uur ’s middags! 😉
KPN blijft in ieder geval weer dicht bij zichzelf, qua kantoolhumol
Ik vind het helemaaaaaaal niet leuk. Mag dat ook? 😉
Sinds wanneer is sms’en emailen?
Een hype zal het zeker wel worden, wat dat betreft is de opzet goed geslaagd. Gelukkig waait het vanzelf wel weer over, net zoals op een paar eenlingen na niemand meer “Goeiesmorreges deze morrege!” roept 🙂
Ook ik vraag me echter af of de afzender wel blijft hangen. Bij o.a. “foutje, bedankt” werden daar ook vraagtekens bijgezet.
Ik denk dat de boodschap juist heel goed blijft hangen. De link tussen de situaties in de commercial en de boodschap én de afzender passen perfect bij elkaar.
Eindelijk iets op tv waar voor thuis blijf!
Ik vind het een uniek iets dat mensen dit bedenken. En bij mij blijft er ook goed hangen dat het om KPN en mobiel internet voor bedrijven gaat. Ook na de eerste keer.
de loeten
Mooie reclame.
Denk dat ie aanslaat
@nina: Volgens mij staat er toch echt ‘e-mail’ boven zijn Goeiemoggel bericht!
Goeiemoggel!
Vreselijke reclame. Onrealistisch ook. Een beetje toestel heeft tegenwoordig T9 of een variant daarop waardoor je zo’n woord niet ‘zomaar’ kunt krijgen. Wie bestelt er trouwens zoiets per SMS? Een telefoontje of email lijkt mij waarschijnlijker..
sms/email dat klopt misschien niet, maar ik vind ‘m zo stoer, lag me suf elke keer. Want ondanks je T9 lukt het toch om versprekingen te maken wij/zij/wil eten/even.
Reclame is toch mini cinema? Overdrijven mag 😉
Had ik nou maar t9 op mijn mac hoer uh hier
“Goeiemoggel!” Ja, dat is wel leuk. Alleen zou KPN treffender zijn en meer verkopen als de grap korter is, en er duidelijker wordt geinformeerd over het gebruikers-gemak als wel de betrouwbaarheid.
Wel lachen. Klopt alleen niet. Moet zijn: “goeiemopgem, Ik heb een spofje. 5 kiko intvip”
“Een spofje? Ik wordt knevtergek vam die spofjes. Dit is de afdeling transpopv, niet de afdeling spofjes”
“Geed maap hier, Ik pegel het wel”
Zelfs een generator voor foutieve SMS-taal!
http://www.myfirstunix.nl
hahaha, dan had het toch goddemorgen moeten zijn. Of goeidmorgeo als je dan echt goeiemorgen oftewel goeiemoggel wilt zeggen. Wat maakt het uit, het blijft briljant
poeremetator is mij dus echt niet bekend……… Sorry dat ik besta. Goeiemoggel kan ik dromen. Dus aanslaan doet ie volgens mij wel. maar wie ben ik zonder poeremetator…..
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!