Gadget weblog aanleiding voor ‘pop-up’ winkel

22 november 2007, 16:25

Steeds meer winkels starten een website en sluiten hun fysieke deuren. Maar het kan ook andersom. Een zeer luxe warenhuis in Manhattan – Henri Bendel op 5th avenue – gaat een deel van haar winkel inrichten met gadgets die op een bekende weblog besproken worden. Alleen exclusieve gadgets die worden goedgekeurd door de schrijvers van de blog, komen terug in de winkel. Van online naar offline dus. De winkel is tijdelijk, en wordt omschreven als “pop-up” winkel.

De weblog Popgadget – geschreven door vrouwelijke lezers en gebruikers van gadgets die stijl en functionaliteit waarderen – selecteren samen 20 gadgets die exclusief in de winkel verkocht zullen worden. De winkel opent aanstaande maandag zijn fysieke deuren.

Het is niet bekend hoe de financiele details van de samenwerking eruit zien. Een gok: gratis aandacht op de weblog in ruil voor een (klein) percentage van de omzet in de winkel. Voor beide partijen een goede deal. Wanneer zien we de eerste “pop-up” winkel in Nederland?

Jeroen Bertrams
Investeerder en Digitaal Strateeg bij Zelfstandig

Jeroen is een actieve angel investeerder en adviseert bedrijven over online strategie. Misschien wel één van de eerste auteurs op Marketingfacts.nl. Eerste blog in 2006 (en dat artikel is inmiddels bijna 100.000 keer gelezen). Auteur van 9 boeken, waaronder "Succesvol investeren in startups" (2019), "Bedwing het monster social media" (2015), "Social Media Expert in een Week" (2012/2013), "Online Marketing Expert in een Week" (2012) en "Online Marketing: strategie & tactiek" (2010).

Categorie
Tags

1 Reactie

    Cees007

    Ik word gek gebeld vanuit NY man man man….


    22 november 2007 om 17:14

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!