Nieuwe website Albert Heijn ligt ook al plat

Nieuwe website Albert Heijn ligt ook al plat
,

Wat is dat toch? Nieuwe website van grote bedrijven. Geen gelukkig huwelijk zo lijkt het. Nu ligt de nieuwe website van de Albert Heijn plat. De website ah.nl schijnt totaal vernieuwd te zijn. Veel nieuwe functionaliteiten zijn toegevoegd. Helaas hebben we nog wel wat aanloop problemen en kan de site af en toe wegvallen….............aldus AH


Geplaatst in

Delen



Er zijn 9 reacties op dit artikel

  • http://www.adelbertusgroep.nl/

    Ook niet bereikbaar.


    Op dit moment zijn we bezig om de nieuwe website online te zetten.
    De huidige website is hierdoor offline gehaald.

    Hopelijk zien we je straks terug op onze nieuwe website!!!

    Aldus
    Adelbertusgroep

    geplaatst op
  • Waarom vraag ik me af of er een loadtest is gedaan op de pagina, gewoon heel veel hits genereren in een testomgeving.

    En waarom niet een testomgeving die door een simpele switch om gaat naar real? 15 min downtime (black page, "we zijn er zo") en daarna met een switch de hele site weer online.

    geplaatst op
  • Soms vraag je je echt af hoe het mogelijk is. Is er zo beknibbeld op het budget voor implementatie? Is door voortschrijdend inzicht het budget opgegaan aan het uitwerken en bouwen van die nieuwe ideeen? is implementatie gewoon vergeten?
    Ik blijf het onbegrijpelijk vinden en onderschrijf de suggestie van Jasper hierboven.

    geplaatst op
  • Het innovatie preventie team is lekker bezig geweest bij AH!

    Mijn vrouw is laaiend over de nieuwe ah.nl site. Ze heeft 25 maal melk besteld en vanochtend kwam er geen melk binnen. Zit vol met bugs en er zijn geen nieuwe nuttige features. Vroeger waren alle winkels geintegreerd nu is alles apart.

    geplaatst op
  • @Vincent: de webwinkel van AH is inderdaad ook iets vernieuwd, maar staat los van de site van Albert Heijn zelf. Als er dingen misgaan met bestellen: stuur ze een e-mail, gebruik de klantenservice van de webwinkel (http://webwinkel.ah.nl/process?action=albert_noscript.klantenservice.home&site_target=content_albert_klantenservice_contact), of bel ze op: 0800 2352523. Ik stel me zo voor dat ze bij problemen met de site graag klachten van benadeelde klanten te weten willen komen, en dat ze ook zullen proberen hier iets aan te doen.

    geplaatst op
  • En zo zie je maar weer, ook de code die de reacties op dit artikel verwerkt is niet zonder foutjes... :)

    geplaatst op
  • Bij het ontwikkelen van nieuwe websites wordt teveel gekeken naar de functionaliteiten en de vormgeving. Als een site dan live gaat en tienduizenden bezoekers per dag moet verwerken, blijkt dat er te weinig energie is gestoken in optimalisatie van de performance van de techniek.
    Zoals hier al wordt gesteld kun je van te voren wel testen om een indruk te krijgen hoe de site het in productie zal doen, maar ik denk dat het probleem bij veel projecten is dat de factor performance te weinig wordt erkend. Men wil vooral iets moois maken en vergeet vaak ervaring die is opgedaan achter de schermen bij de introductie en verbetering van de al bestaande website.

    geplaatst op
  • Volgens mij heeft Microsoft ook 'wat problemen' met hun MSN Reporter:

    http://reporter.nl.msn.com/

    geplaatst op
  • Altijd grappig om te horen, hoe goed de beste stuurlui aan wal het weten, ik vraag me af of ze ooit zelf wel eens een technische implementatie hebben gedaan van sites met ingewikkelde architecturen. Een loadtest kan natuurlijk werken, maar er zijn maar weinig bedrijven die een identieke acceptatie omgeving hebben (het is nogal kostbaar om 25 servers op een acceptatie omgeving te zetten). Bovendien zijn er altijd zaken die buiten een loadtest kunnen vallen, om wat voor reden dan ook.

    Heb het ooit meegemaakt dat er uitgebreid gestresstest was, alles leek ok, maar op het moment supreme ging het mis, omdat de hostingpartij een wel heel agressief uptime monitoring script gebruikte.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.