SOL campagne Mediafront: ‘On the Fly’ banners genereren

15 januari 2008, 07:12

{title}

Interactief bureau MediaFront uit Noorwegen kwam vorig jaar begin december met een wel heel interessante campagne voor SOL, een Noorse webportal (via: Adverblog).

‘Three writers, working in shifts, monitor the Web sites where they’ve bought media placements—and from one hour to the next, they sketch on-the-fly ads that comment in some way on whatever the top story on each site happens to be,’ schrijft AdFreak.

On the fly banners genereren. Weer eens wat anders. ‘The coolest ad campaign… ever’ noemt Random Culture de campagne van de Noren juichend. MediaFront zelf heeft gezegd dat er ongeveer 1000 advertenties ‘geïmproviseerd’ zijn in pak hem beet 150 uur tijd. Dat is een advertentie per negen minuten. Goed te doen, lijkt me…

Nadeel is, schrijft AdFreak, dat de schrijvers geen tijd hebben om de advertenties er een beetje fatsoenlijk uit te laten zien. Dat blijkt ook wel uit het resultaat. Maar, voorzover ik het kan overzien, is dit wel een schoolvoorbeeld van ‘out of the box’ denken. Of niet?

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Elja

    Een beetje meer design moet toch ook wel lukken in 9 minuten. Zeker als je een aantal templates klaar hebt staan. Maar wellicht werkt dit wel nog duidelijker. De geschreven tekst trekt in elk geval redelijk wat aandacht.

    Leuk concept!


    15 januari 2008 om 07:56

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!