De Telefoongids neemt De Heus over

15 januari 2008, 10:40

De Telefoongids neemt per direct alle activiteiten en medewerkers van performance based advertising bureau De Heus over, zo bericht Adformatie vandaag. De Heus is vooral bekend met zijn direct respons medium First Impressions.

Door de overname hebben adverteerders van De Telefoongids mogelijkheid tot adverteren op basis van pay-per-lead, pay-per-click en pay-per-sale. De overname past binnen de nieuwe koers van het bedrijf. Begin december kondigde De Telefoongids al aan Truvo Nederland over te willen nemen. Truvo is de uitgever van de Gouden Gids.

Barry Kampstra
Managing director bij Daisycon

Barry Kampstra is één van de drie oprichters van Daisycon. Daisycon is in Nederland actief op het gebied van Cost-per-Click, Cost-per-Lead en Cost-per-Sale online marketing. Met ruim 30.000 aangesloten publishers mag Daisycon zich met recht marktleider op het gebied van performance based online marketing noemen. Zie ook LinkedIn.

Categorie
Tags

16 Reacties

    Eric

    Tim, Mick, Linda, Rob en de rest van harte gefeliciteerd!

    Volgens mij opent dit een nieuwe markt voor beide partijen. Ben zeer benieuwd wat hier uit gaat komen.


    15 januari 2008 om 11:49
    M. Roelofs

    Van harte gefeliciteerd. Ook namens de ayatholla’s!


    15 januari 2008 om 11:53
    Feeder

    Rob en Tim, het ga jullie goed bij de Gids!


    15 januari 2008 om 13:16
    Ron Homan

    Jongens van harte gefeliciteerd. Rob geweldig voor je en nu gaan genieten he.

    Tim en Robert maak er wat moois van.

    Ron Homan


    15 januari 2008 om 13:28
    Mohamed Abarkan

    Rob, Robbert, Tim en de rest van harte!!


    15 januari 2008 om 19:11
    MaartenThuisen

    Haha duidelijk nieuws voor insiders?


    15 januari 2008 om 19:28
    Vincent H

    Ha! Leuk om te horen! We willen natuurlijk nog wel even bedragen horen 😉 Gefeliciteerd


    15 januari 2008 om 20:44
    Stijn Kruijssen

    Gefeliciteerd! Mooi voor De Heus en misschien nog wel mooier voor De Telefoongids. Performance Based Marketing begint langzaam maar zeker op de kaart te komen en De Heus is goed bezig geweest de afgelopen tijd. Ben heel benieuwd wat dit betekent voor de Affiliate branche en voor De Heus in het bijzonder.

    @ Vincent: Wat denk jij? Ik zet in op 9 miljoen Euro.


    15 januari 2008 om 21:03
    media

    Rob en Tim, gefeliciteerd!

    Een paar zaken uit het persbericht:

    (…) De Heus Multi Response Media B.V. is uitgever van digitale responseconcepten. Door middel van e-mail marketing (ruim 500.000 eigen confirmed opt-in adressen), first-impressions.nl (de grootste responsesite van Nederland), affiliate marketing (affiliatepartners.nl), banner advertising (meer dan 20 eigen websites), viral marketing (ruim 20 eigen games) en een eigen search engine marketing afdeling beschikt het bedrijf met in totaal 10 miljoen gebruikers per jaar, 13 medewerkers en een omzet van EUR 4 miljoen, over een omvangrijk digitaal platform. (…)

    Ben inderdaad ook wel benieuwd naar het overnamebedrag. Als TAPPS is verkocht voor 10,7 miljoen euro, dan zal De Heus daar niet veel onder liggen schat ik.


    15 januari 2008 om 21:11
    Vincent H

    @ Stijn;

    “omzet van EUR 4 miljoen” (ik had meer verwacht). Marge +/- 30% = 1,2 miljoen winst.

    5 tot 10 * 1,2 = 6 – 12 miljoen. Ik denk aan de bovenkant in de bandbreedte en zet in op 10 miljoen.

    Nu maar afwachten wie het eerst een getal loslaat..


    15 januari 2008 om 21:20
    Stijn Kruijssen

    Ik verwacht dat die 4 Miljoen omzet (zeker als de synergie met Telefoongids goed verloopt én het huidige personeel nog een jaartje of 2 blijft) zeker gaat exploderen de komende jaren.. ook als ik kijk naar de omzet die wij doen die bij Affiliatepartners, stijgt toch harder dan elders.

    Jammer dat De Heus zelf de enige aandeelhouder is.. het succes van de laatste jaren en de internettak van De Heus is toch ook (voor zover ik dat als outsider kan beoordelen) te danken aan het creatieve personeel waaronder een Tim Roemer die écht nieuwe dingen durft te lanceren op Performance Based Marketing gebied.


    15 januari 2008 om 21:48
    Tim Roemer

    Allen dank voor de felicitaties! Helaas mag ik geen bedragen noemen 🙂

    Ik wil wel zeggen dat wij ontzettend trots zijn op deze overname en dat we een fantastische uitdaging hebben. Vooral op het gebied van bereik, nieuwe koppelingen/concepten en nieuwe campagnes hebben wij hoge verwachtingen. De Telefoongids is een sterke partner met veel mogelijkheden.


    16 januari 2008 om 07:05
    Sander Boever

    Vraag me werkelijk waar af of Detelefoongids weet wat ze werkelijk gekocht hebben….. tijd zal het leren voor ze.


    16 januari 2008 om 15:03
    Langace

    @Sander, ik denk dat dit verre gaande gevolgen gaat hebben voor de hele lead generation in NL. Veel mensen zien misschien niet wat de mogelijkheden zijn…. Maar 40% van alle bedrijven adverteert online dan wel offline bij detelefoongids! Als ze hier van 1-10% kunnen converteren naar een lead campagne hebt je vele tientalen miljoenen extra!

    DeHeus online is in 2 jaar uit de grond gestampt en doet via hun eigen netwerk 4 miljoen euro aan Performance Based Marketing omzet… in 2 jaar!!

    Als ze deze groei door zetten zijn ze binnen een jaar of 2 groter dan welke speler ook in deze markt.

    Alles hangt en staat bij de flexibiliteit van DeTelefoongids. Zal DeHeus verzuipen of weten de heren en dames uit het noorden hun stempel door te drukken? Tijd zal het leren, maar de kansen zijn groter dan veel mensen zien hier.


    16 januari 2008 om 20:54
    media

    Vanmiddag nog een aardige discussie over gehad tijdens de Webwinkel Vakdagen. Wat betekent deze overname (en andere die binnenkort zullen volgen) voor de markt? Grote partijen kopen de interessante spelers op. Betekent dit straks het einde van de kleinere spelers of biedt het juist mogelijkheden voor kleinere spelers?


    16 januari 2008 om 21:44
    Michel de Rijk

    @marco: misschien een idee om deze discussie online op te zetten?


    17 januari 2008 om 12:09

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!