ReclameReview: Opel

ReclameReview: Opel

Opel valt Volkswagen aan met deze commercial.

Credits:
Bureau: McCann
Concept: Jeff de Wolf
Copy: Willem van Harrewijen
Account: Edgar Rijnders
Verantwoordelijk bij client: Stephan Hinneman

Voor:
Qua uitvoering is het een mooie commercial die misschien nog wel meer op concurrent Volkswagen gericht is dan op de tv-kijker. De feiten spreken voor zich: meest gekozen lease-auto van 2007. Je denkt eerst dat je het logo van Volkswagen te zien krijgt, zeker als de voice-over begint met ‘Wie anders…’. Des te groter is de verrassing dat het hier om Opel gaat.

Tegen:
Hoe sterk sta je in de markt en hoe zelfverzekerd ben je als je de campagne van de concurrent nodig hebt om jezelf te promoten? Het is eigenlijk ook meer een ‘grap’ die door en voor reclamemensen is gemaakt, want hoeveel onge├»nteresseerde kijkers zullen zich druk maken over het ‘lenen’ van het Volkswagen-logo door Opel? Of zelfs een auto leasen naar aanleiding van deze commercial?


Geplaatst in

Delen



Er zijn 3 reacties op dit artikel

  • Het bewijs "meest gekozen lease auto in 2007" is sterk maar "Complete auto voor aantrekkelijke lease prijs" is een enorm holle boodschap!

    Het spiegelen aan VW vind ik bovendien niet constructief

    Ik denk dat deze link naar een eerdere 'advertentie-oorlog' het wel samenvat!

    geplaatst op
  • @Edward

    Die kende ik nog niet! Leuke advertentie oorlog! Misschien kunnen we nu ook een reactie van VW verwachten?

    geplaatst op
  • Hm, beetje jaren 80 uiting. Doet me weinig. Ook een beetje een zwaktebod van Opel omdat ze hier duidelijk maken dat volswagen de betere is.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) n├│g sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.