CO2 compenseren kan een stuk eenvoudiger volgens Trees For Travel.
Credits:
Bureau: Stichting NoBEL, Amsterdam
Concept: Kasper Dado, Thijs de Boer
Coaching: Martijn van den Brakel, Erwin van Kralingen (Doom & Dickson), Jelani Isaacs (Comrad)
Regisseur: Ivan Lopez (Comrad)
Productie: Noor Hinskens (Comrad)
Editor: Sander Brenninkmeijer (Comrad)
Voor:
Humor is altijd een goede manier om de aandacht van de kijker vast te houden en deze commercial is gewoon grappig, dus dat zit wel goed. Die tag-on met een CO2-vrije rit naar het ziekenhuis maakt hem helemaal af. Bovendien komt de boodschap ook goed over: dat je naar de site van Trees For Travel moet gaan om op een natuurlijke manier al je CO2 te compenseren.
Tegen:
Dat je een auto kunt winnen, blijf ik vreemd vinden. Nu snap ik best dat Daihatsu ongetwijfeld heeft bijgedragen aan de uitzendkosten van deze commercial, dus dat anders het goede doel niet op deze manier meer donaties kan genereren en dat het de zuinigste benzineauto ter wereld is. Maar kom op: een boomplantende organisatie die een auto weggeeft?