2015: A Banking Retrospective

28 januari 2008, 05:44

Gisteravond werd ik door Iskander Smit gewezen op 2015: A Banking Retrospective, een korte video van 10 minuten over de toekomst van banking. De video is duidelijk geinspireerd door EPIC 2014, een korte video waarin het einde van de journalistiek werd voorspeld.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

3 Reacties

    MaartenThuisen

    Dit zijn echt mooi gemaakte toekomstvisies, alleen schort er hier en daar misschien nog wel wat aan. De snelheid waarmee zaken gaan in het filmpje is in mijn ogen wel heel erg snel. Sommige stappen kunnen wel 10 jaar of langer duren, dan de gebruikelijke 1 jaar in het filmpje.


    28 januari 2008 om 07:12
    iskander

    Ik denk ook dat sommige stappen sneller zullen gaan, of al gaande zijn.

    Het is een interessante visie. Zeker het zo centraal stellen van het loyaltyprogramma als het punt op de horizon. Dat de waarde van de banken niet meer gezocht moet worden in transacties maar in het beheer van vertrouwende identiteit is natuurlijk een valide gedachte…

    Goed initiatief die unconference! Lijkt me goed om daar ’s verder van gedachten te wisselen.


    28 januari 2008 om 23:00
    MaartenThuisen

    Ik ben er niet bij op unconference, maar als je naar het filmpje over het einde van de journalistiek kijkt dan zie je dat het allemaal niet zo snel gaat. Het is wel grapig dat ze het over 2008 hebben en er dan echt compleet naast zitten: “Sony’s e-paper is cheaper than real paper?” (als voorbeeld).


    29 januari 2008 om 06:48

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!