Microsoft sluit advertentiedeal met Wall Street Journal

30 januari 2008, 10:02

Microsoft wordt de exclusieve leverancier van (zoek)advertenties voor alle websites van de Wall Street Journal (WSJ). Hiermee heeft de softwaregigant een tactische overwinning behaald op naaste concurrenten Google en Yahoo, die ook in de race warena aldus een bericht in de Automatiseringsgids

Naast de website van de WSJ gaat Microsoft vanaf volgende maand ook de advertenties leveren voor andere websites van het digitale netwerk van de krant, waaronder Barrons.com, MarketWatch.com en allThingsD.com. Financiële details zijn niet bekendgemaakt.

Microsoft probeert sinds de overname van aQuantive via partnerdeals, zoals afgelopen maand met Viacom, een inhaalslag te maken op Google en Yahoo op de online-advertentiemarkt. Volgens marktwatcher comScore had Google in december een zoekaandeel van 58,4 procent. Yahoo volgt met 22,9 procent en Microsoft staat derde met een aandeel van 9,8 procent.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

3 Reacties

    JosephOn

    uk cialis prices

    generic cialis natural ed

    – cialis online without prescription


    26 mei 2014 om 17:16

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!