6% internetgebruikers zorgt voor 50% advertentiekliks

13 februari 2008, 05:25

Niet geheel onverwacht maar nu ook eens onderbouwd met onderzoekcijfers is het feit dat slechts een klein deel van de internetgebruikers verantwoordelijk is voor de kliks op online display advertenties. Om precies te zijn, slechts 6% van de internetgebruikers is verantwoordelijk voor 50% van de kliks op banners. Dit blijkt uit onderzoek van Starcom USA, behavioral targeting netwerk Tacoda en comScore (via: ReadWrite).

Minder significant maar verder blijkt dat de gebruikers die relatief vaak op banners klikt, vaker te vinden zijn in de leefstijdsgroep 25-44 jaar met een inkomen lager dan 40.000 dollar. Deze gebruikers bezoekt ook vaker online veilingen, goksites en banensites. Er is niet of nauwelijks een correlatie tussen het klikgedrag en merkbinding.

Jammer dat alleen het persbericht beschikbaar is en niet duidelijk is hoe het onderzoek is uitgevoerd en wat de overige resultaten zijn. Iemand van Starcom die de resultaten met ons kan delen?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

2 Reacties

    Rick

    En dat alles zal niets te maken hebben met het feit dat er tientallen sites zijn waar mensen een zakcentje kunnen bijverdienen door alleen maar op banners te klikken en bepaalde sites te bezoeken?


    13 februari 2008 om 07:30
    Bob

    Zonde dat er zo weinig wordt vrijgegeven van dit onderzoek. Op zich een interessante uitkomst maar zonder onderzoeksmethode is het voor mijn onderzoek niet echt bruikbaar


    13 februari 2008 om 08:24

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!