Consument shopt voor 4 miljard op internet

15 februari 2008, 04:40

Nederlandse consumenten hebben vorig jaar naar verwachting voor bijna 4 miljard euro aan producten en diensten via internet gekocht. Dit meldde de brancheorganisatie Thuiswinkel.org donderdag. In 2006 werd nog ruim 2,8 miljard euro online besteed.

Thuiswinkel.org stelt dat het vertrouwen van consumenten in het betalen via internet langzaam stijgt. Toch constateert de organisatie dat bij een deel van de bevolking de perceptie heerst dat internettransacties niet veilig zijn. In Nederland zouden ongeveer 3,5 tot 4 miljoen mensen aarzelen via het web iets te kopen. Thuiswinkel.org pleit voor maatregelen die het vertrouwen in betalen op internet verbeteren. Zo zouden ook buitenlandse klanten via internetbankieren moeten kunnen betalen aan Nederlandse winkeliers. Verder pleit de organisatie onder meer voor de invoering van identificatie bij internettransacties. Op haar website doet Thuiswinkel.org 10 aanbevelingen voor online betalen in Nederland.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    Rob

    Dat sluit dan mooi aan op de voorspellingen voor afgelopen jaar. Zouden die van dit jaar ook gehaald worden? Te weten 4 – 4,5 miljard. Zou de dreigende internationale malaise veel invloed op het consumentenvertrouwen gaan hebben? Ik denk dat de 4,5 wel gehaald gaat worden.


    15 februari 2008 om 06:39

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!