Drie opvallende comebacks in één week

Drie opvallende comebacks in één week

Drie opvallende comebacks in één weekAfgelopen week stond in het teken van drie opvallende comebacks. Cruijff gaat terug naar Ajax, Albert Heijn doet smurfen cadeau en Telecommer Ben is weer helemaal terug van weggeweest. Alles keert terug, dat is tevens onderwerp van de onlangs gelanceerde weblog Allesretro.nu.

Allesretro is geïnitieerd door een aantal enthousiaste dertigers. Zij zagen dat er nog geen Nederlandstalige sites zijn, die zich richten op comebacks en retro. Dagelijks brengt Allesretro een gezonde dosis oud nieuws. Dit doen ze overigens zonder sentimenteel te worden. “Het verleden is leuk, maar je moet er niet in blijven hangen. Allesretro is nostalgie met een knipoog”, aldus J.R. Ewing. Zijn echte naam maakt hij liever niet bekend, evenals de echte namen aan de andere Allesretro auteurs.

Robin en collegabloggers, succes! ;-)


Geplaatst in

Delen



Er zijn 9 reacties op dit artikel

  • Guido van Nispen once coined the term 'retrofut'; the combination of future elements such as digital technology and high tech materials, together with 'analogue' look&feel;. So Ben is in a way Retrofut, however they are doing customers the same proposal as back in those days they use new technology. Smurfs are not unless they are made of Carbon and wear space-suits, and Johan Cruijff could be playing football as good as he once did wearing a NASA-Power-suit and plays with a remote controlled Adidas Tango-football. Now we have to wait for the Rfid-Flippo that hypnotizes kids as soon as they are in the signal reach of a bag of Smith chips, and digitaly copulating Wuppies and we are completely back to the future * Everything Retrofut ;-)

    geplaatst op
  • "Now we have to wait for the Rfid-Flippo that hypnotizes kids as soon as they are in the signal reach of a bag of Smith chips"

    don't want to scare you, but yes, it is possible and it will be available soon

    geplaatst op
  • Las vandaag dat het Delftse bedrijf Navigatiestemmen.nl brengt diverse stemmen van bekende Nederlanders op de markt voor gebruik als stem in navigatiesystemen. Navigatiestemmen.nl presenteert nu ook de hit "Manuela" van levensliedzanger Jacques Herb voor gebruik in het populaire navigatiesysteem TomTom. Hoe meer retro kan je zijn ;-)

    geplaatst op
  • In die retrofut fiat 128 zonder airbags maar met TomTom langs de Amsterdamsestraatweg van Maarssen naar Loenen aan de vecht (ook zo lekker retro)

    Manuela, Manuela

    Ik was met haar alleen
    We keken naar elkaar
    We spraken van de liefde
    Het was toch zo mooi

    Het leek een droom die nacht (TomTom; u moet hier rechtaf slaan)
    Dat had ik n... Aaaaahhhhhhhh..... (schreeuwend rubber)
    Klap, Boem, brekend glas, bloed....

    geplaatst op
  • Even over Ben. Wat me opviel is dat de uitingen niet kloppen met wat ben altijd deed. Ben had in elke kopregel een dubbele betekenis als, Ben lief, ben stout, Ben jarig etc.
    Nu staat er:' Ben er weer' wat enkel 1 betekenis heeft.
    Het had moeten zijn: 'Ben terug'.
    Hier zie je ook aan dat er hele andere mensen aan het Ben concept werken als voorheen. Wel jammer dat het bij de eerste campagne ronde al mis gaat.

    geplaatst op
  • @Lies, mijn zeer goede vriend Alex de Jong en Cellspacer van het eerste uur, schrijft over Ben op zijn blog en heeft dezelfde soort kritiek. Lees er hier over: http://scanr.net/2008/02/19/ben-nostalgisch-brand-nostalgia/
    Je vindt hier tevens de "briljante" commercials uit die campagne waarover jij het hebt.
    We hadden het er laatst samen over en vinden het ook erg jammer wat er van gemaakt is. Zeker als je met prepay doelt op eigenlijk één specifieke gebruikersgroep; mediasnackers!
    http://www.cellspace.nl/2008/01/16/hi-my-name-is-tamar-and-i-am-a-media-snacker/

    geplaatst op
  • @Adriaan, Ben was een super merk, gemaakt door een klein groepje mensen die de ziel van Ben haarfijn kende en dat was ook duidelijk in de jarenlange campagne van ben.
    Niet alleen is de propositie en strategie totaal anders dan voorheen maar ook de mensen die altijd op Ben werkten zijn al jaren weg bij het bureau. Opzich niet erg, nieuw bloed, nieuwe kansen, maar mij viel het meteen op in de eerste nieuwe campagne van Ben... het klopt niet. De consument kan zelfs zien dat het niet klopt. Het is bij een blunder te noemen dat er staat 'Ben er weer'.
    Stomme fout en wat erger is, als het bureau het zelf niet heeft gezien.

    Ben benieuwd wat er komen gaat!

    geplaatst op
  • Jeetje, is dat nu zo onwijs belangrijk? Ben er weer is toch ook leuk? Vind dat leuker klinken dan Ben Terug.

    geplaatst op
  • Lekker Bier klinkt ook leuker als Serving the planet....
    Gaat het opeens over leuk en niet leuk??? Strategie en propositie doen er niet meer toe?
    Nou goed, leuk.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.