Toename pageviews na start tv programma

6 maart 2008, 05:07

Zodra een programma op televisie van start is gegaan is dit van invloed op de bezoekersaantallen van de bijbehorende internetsites. De site van Wie is de Mol? is in de maand januari door 338.000 unieke bezoekers bezocht. Het aantal neemt alleen maar toe zodra het programma dichterbij de finale komt. Ook op Uitzendinggemist is Wie is de Mol? een groot succes, met 450.000 opgevraagde streams in de maand januari, is Wie is de Mol? het meest bekeken programma na Boer zoekt Vrouw en ONM.

Uit recent onderzoek van Ster op Uitzendinggemist.nl in samenwerking met onderzoekbureau Metrixlab blijkt dat één confrontatie met een streamcommercial al een positief effect heeft op de reclameherkenning- en herinnering van een product. Ook hebben de respondenten een duidelijker beeld van het imago van het product en neemt de sympathie voor het product toe wanneer men een streamcommercial heeft gezien.

Verder blijkt uit analyse dat met name de lichtere televisiekijker wordt bereikt met Uitzendinggemist. Daarmee voegt adverteren op deze site écht iets toe. Verder geven relatief veel bezoekers van de site aan dat men klikt op commercials voorafgaand aan het bekijken van een uitzending. Daarmee is adverteren in de vorm van streamcommercials dan ook effectiever dan door middel van banners.

Paulo Lopes
Key Account Manager bij Habbo.nl

7 jaar ervaring in Muziekindustrie en inmiddels 6 jaar werkzaam in Online!

Categorie
Tags

1 Reactie

    Ronald ter Voert

    Vanaf april zijn naast uigesteld kijken ook de streamingscijfers van de meeste omroepen beschikbaar. Dan zou je evt. een verband kunnen leggen/zien tussen populariteit op tv en het effect ervan online…


    6 maart 2008 om 10:19

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!