MD expo opent deuren in Parijs

1 april 2008, 06:57

{title}Vandaag start MD expo in Parijs, Palais des Congrès. Dit driedaags evenement verwacht in 2008 meer dan 10.000 direct marketeers en online communicatiespecialisten. Ze komen er samen om ideeën en best practices uit te wisselen en naar zo’n 150 sprekers te luisteren. MD expo kent een stijgend succes en wordt gedragen door sterke groeicijfers in de Franse marketingwereld.

Volgens een onderzoek van TNS Media Intelligence in opdracht van de Union Française du Marketing Direct (UFMD) zijn de direct marketinginvesteringen in pers, radio en TV in 2006 met 13 procent gestegen tot 3,7 miljard euro. Een ander gezamenlijke studie van UFMD en France Pub schat de publicitaire online uitgaven (vooral bannering) in 2006 op meer dan 500 miljoen euro. Een stijging van 41% op een jaar. Deze raming houdt nog geen rekening met uitgaven in affiliate marketing, SEM, emailing, enzovoort.

Dit jaar zijn er ook Belgische sprekers uitgenodigd. Benoit Carlier en Luc Robijns van EmailGarage zullen er een workshop “Les moyens créatifs pour construire des emails gagnants” leiden. Tijdens hun presentatie bespreken ze hoe internationale bedrijven als Sony Ericsson en Hilton op een gestructureerde en creatieve wijze hun email design succesvol hertekenden.

Luc Robijns en Benoit Carlier zullen dagelijks bloggen op MD expo. Je kan je virtuele aanwezigheid verzekeren door dit evenement te volgen op Emailgarage. De eerste berichten verschijnen vandaag.

Tien jaar geleden was ik ervan overtuigd dat geografie helemaal mijn ding was. Slechts 3 weken unief waren echter voldoende om me het tegendeel te bewijzen. Nog datzelfde jaar ontdekte ik de wondere wereld van de marketing. Dit was mijn roeping! Tijdens de marketing studies ging er een bijzondere interesse groeien voor internet en e-mailmarketing. Uiteraard gezond beïnvloed door mijn huidige vriend, mentor en werkgever, Luc Robijns. Na enkele jaartjes Dynamicz, een internet ASP zusterbedrijf van Luon, was het tijd voor het boeiende werk: oktober 2004: EmailGarage werd geboren. Een nieuwe uitdaging, uitlaatklep en passie: e-mailmarketing. Ik beschouw het als mijn persoonlijke missie om het juiste gebruik van e-mailmarketing in al zijn facetten te prediken in marketinglandschap. Maar al teveel wordt e-mailmarketing stiefmoederlijk behandeld als het kleine broertje van de traditionele DM. Welnu goede e-mail communicatie kan net zo efficiënt werken, beter nog, met een groter respect voor de eindgebruiker. Bent u al echte opt-in in het traditioneel kanaal tegengekomen? Met de EmailGarage wekelijkse tips, de maandelijkse gratis e-mailmarketing workshops, de EmailGarage blog en als voorzitter van de IAB e-mailmarketing taskforce probeer ik mijn kennis als e-mail marketeer met de markt te delen. Tevens ondersteun ik vanuit EmailGarage bedrijven in het opzetten van efficiënte e-mail communicatie. Zelf diegenen waarvan gezegd wordt dat ze de internetstap pas laat gezet hebben ;-) (Unilever Belgium, Mio Tech, Europe, ...) Ga gerust in dialoog met de geposte artikels. Het stimuleert de interactiviteit en daar hou ik van! Kenny Van Beeck kvanbeeck@emailgarage.com

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!