MD expo opent deuren in Parijs
Vandaag start MD expo in Parijs, Palais des Congrès. Dit driedaags evenement verwacht in 2008 meer dan 10.000 direct marketeers en online communicatiespecialisten. Ze komen er samen om ideeën en best practices uit te wisselen en naar zo’n 150 sprekers te luisteren. MD expo kent een stijgend succes en wordt gedragen door sterke groeicijfers in de Franse marketingwereld.
Volgens een onderzoek van TNS Media Intelligence in opdracht van de Union Française du Marketing Direct (UFMD) zijn de direct marketinginvesteringen in pers, radio en TV in 2006 met 13 procent gestegen tot 3,7 miljard euro. Een ander gezamenlijke studie van UFMD en France Pub schat de publicitaire online uitgaven (vooral bannering) in 2006 op meer dan 500 miljoen euro. Een stijging van 41% op een jaar. Deze raming houdt nog geen rekening met uitgaven in affiliate marketing, SEM, emailing, enzovoort.
Dit jaar zijn er ook Belgische sprekers uitgenodigd. Benoit Carlier en Luc Robijns van EmailGarage zullen er een workshop “Les moyens créatifs pour construire des emails gagnants” leiden. Tijdens hun presentatie bespreken ze hoe internationale bedrijven als Sony Ericsson en Hilton op een gestructureerde en creatieve wijze hun email design succesvol hertekenden.
Luc Robijns en Benoit Carlier zullen dagelijks bloggen op MD expo. Je kan je virtuele aanwezigheid verzekeren door dit evenement te volgen op Emailgarage. De eerste berichten verschijnen vandaag.