Landmacht wint prijs in VS met Geschikt/Ongeschikt campagne

16 april 2008, 09:47

{title}De Koninklijke Landmacht heeft gisteren in de VS een prijs gewonnen met de ‘Geschikt/Ongeschikt’-campagne in de categorie beste multimediacampagne. Dat schrijft Emerce vanmiddag. Alle winnaars staan hier op de site van de Creative Excellence Awards. De bureaus Publicis/Maximum/Starcom zijn samen met de Landmacht verantwoordelijk voor de campagne.

Emerce schrijft: ‘Het ‘Geschikt/Ongeschikt’-thema wordt gebruikt in tv-commercials, radio, kranten, outdoor-reclame en internet. In de spotjes is te zien over welke eigenschappen iemand moet beschikken om bij de landmacht te werken.’ Kijk voor legio voorbeelden op ikkandelandmachtaan.nl, of op werkenbijdelandmacht.nl.

De Creative Excellence Awards ‘honor “The Best of the Best” in Recruimtent advertising. Prestigious companies from across the United States, Canada and Europe enter their most innovative and forward thinking advertising.’ Lekker Amerikaans, maar wel mooi dat de Landmacht de prijs binnen heeft gesleept. Foto’s van de uitreiking (lekker Amerikaans, best leuk) bekijk je hier.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

2 Reacties

    frankheijkamp

    Een leuke opsteker voor alle betrokkenen, felicitaties.

    En dan nu door op de Amerikaanse tour en daar lekker veel licenties verkopen van dit geschikte concept. 😀


    16 april 2008 om 12:03
    Frans

    Blijft een ijzersterk concept, voor een heel duidelijke merk! Complimenten voor het bureau en klant. Ik hoorde wel op de radio dat een bermbom in Uruzgan direct een negatief gevolg heeft voor de aanmeldingen van de recruits. Laat het concept ruimte om hier op in te spelen? Een belangrijke uitdaging.


    16 april 2008 om 12:46

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!