ReclameReview: Domino’s Pizza
De nieuwe commercial van Domino’s Pizza is een persiflage op “We are the world”.
Credits:
Creatie: Marcel Frensch, Rogier Mahieu, Erik Wünsch (CD) (S-W-H)
Regie: Steffen Haars
Prod.mij: Cake
Account: Marjan Tijsen, Mariska Wilschut
RTV: Yvonne Knook
D.O.P.: Joris Kerbosch
Offline & online: Joppo (de Grot)
Muziek: Jaap Eggermont
Geluid: Tymen Geurts (Earforce)
Klant: André ten Wolde, Carolien ten Cate, Derk-Jan Landzaad
Voor:
Het concept Pizza Promise (alle original medium pizza’s voor € 4,99) is op een grappige manier uitgewerkt en als kijker leg je direct de link met “We are the world”. Het catchy liedje doet de rest.
Tegen:
Is het niet ronduit dom om als pizzaketen een link te leggen naar een samenwerkingsverband dat als doel had de honger in Afrika te bestrijden? Dat is niet echt een fijne associatie voor een luxeproduct als een pizza, lijkt me. En ik kan maar niet wennen aan het feit dat Domino’s zich uitsluitend op mannen richt in zijn communicatie. Alsof vrouwen nooit een pizza eten…
“Is het niet ronduit dom om als pizzaketen een link te leggen naar een samenwerkingsverband dat als doel had de honger in Afrika te bestrijden? Dat is niet echt een fijne associatie voor een luxeproduct als een pizza, lijkt me.”
Eens. Het is wel de vraag of die link ook echt gelegd gaat worden door het grote publiek. Verder wel goed gedaan, denk ik. Maar ik vind het niet HEEL leuk, en áls ik dan reclames kijk, dan vind ik dat wel een voorwaarde…