ADV: E-mailcampagnes als spam behandeld?
De strijd tegen spam kent z’n keerzijde. De kans groeit namelijk dat zorgvuldig voorbereide e-mailcampagnes bouncen en daar ondervinden bedrijven schade van. Marketeers en ICT-ers kunnen echter de nodige maatregelen nemen, maar er zijn een aantal hindernissen te nemen.
E-mail Service Providers lanceren steeds nieuwe methoden in de strijd tegen spam en het is daarom een kwestie van inzicht hebben in en rekening houden met hun eisen. De verzender wordt beoordeeld op verzendprocedures als het opt-in beleid, lijst hygiëne en verzendvolume. Welke e-mails worden bezorgd, welke niet en wat zijn hiervoor de redenen? In samenwerking met branchevakorganisaties wordt een voorlichtingsdag voor marketeers en ICT-ers georganiseerd. Onder andere met een overzicht van de trends, de standpunten en visies van de spelers in de markt.
Op dinsdag 27 mei 2008 vindt het seminar over serverreputatie en emailmanagement plaats bij Media Plaza, Utrecht. Met sprekers van Rapid Sugar, Kaspersky Lab, Experian, Reputy Europe, Microsoft en branchevakorganisatie DDMA.
zorgvuldig voorbereide e-mailcampagnes is spam.
Wellicht heet het dan; zorgvuldig voorbereide spam!
groets markus