Speurders.nl introduceert de ‘Speurders Spotter’

22 mei 2008, 05:30

{title}Speurders introduceerde gisteren een nieuwe gadget die ervoor zorgt dat het voor geïnteresseerden en zoekenden niet meer noodzakelijk is om zelf online verschillende zoekacties bij te houden. Deze zoekassistent houdt meerdere zoekacties tegelijkertijd bij en geeft een notificatie zodra er relevante advertenties zijn gevonden. De applicatie is in eerste instantie te vinden op de homepage van Speurders. Omdat de link soms wordt verplaatst is hier de directe link naar de downloadpagina van de speurders spotter.

Uit het persbericht: ‘Met de lancering van de ‘Speurders Spotter’ is het niet meer noodzakelijk om zelf actief advertenties te doorzoeken naar die ene kanariegele racefiets of dat ene kaartje voor dat topconcert op Speurders.nl. Met deze zoekassistent is het een kwestie van achterover leunen en wachten tot de gewenste advertenties op het beeldscherm verschijnen.’ De ‘Speurders Spotter’ is dus een middel om zoekopdrachten op te geven en live te volgen. Elke keer als er een nieuwe advertentie wordt geplaatst op Speurders.nl, die voldoet aan de opgegeven zoekopdracht, verschijnt er een melding op de computer, waardoor er nooit meer een advertentie wordt gemist.

“Ons primaire doel is uiteraard om vraag en aanbod zo snel mogelijk bij elkaar te brengen. De Speurders Spotter is een van onze hulpmiddelen die onze gebruikers in staat stelt om snel te kunnen handelen. Het is niet zo dat alleen de zoekende partij op zijn wenken wordt bediend. Voor de verkoper is het ook een extra mogelijkheid om onder de aandacht te komen van daadwerkelijk geinteresseerden”, aldus Leon Kramer, directeur Speurders.nl in het persbericht.

Ik ben zelf werkzaam bij de ontwikkelaar (InfoCaster) van deze gadget en we zijn erg benieuwd naar de feedback en gebruikerservaringen van de Marketingfacts lezers. Alle feedback is welkom.

Ernst Dirkzwager
Country Manager Nederland bij Readpeak

Ernst Dirkzwager is sinds juli 2007 blogger bij Marketingfacts. Na jaren in videoadvertising is hij sinds januari 2024 Country Manager voor Readpeak. Readpeak is een native advertising platform met een premium 2 premium approach.

Categorie
Tags

10 Reacties

    Peter Bonjernoor

    Er bestaan al minstens 7 jaar meta-zoekmachines die precies hetzelfde doen, maar dan voor meerdere advertentiesites tegelijk – ik heb er zelf in 2004 een ontwikkeld.

    Dat Speurders deze feature zelf aan wil bieden begrijp ik, maar dat het nu eindelijk zo ver is, is niet echt nieuwswaardig.


    22 mei 2008 om 07:25
    ernstdirkzwager

    @ Peter

    Heb je de applicatie al gedownload en gezien hoe het werkt??


    22 mei 2008 om 07:42
    Tom

    Back to 1990 met een applicatie? Dit kan toch gemakkelijk online waarbij de gebruiker de keuze heeft hoe de notificatie verloopt (mail, sms, msn, etc.).


    22 mei 2008 om 08:05
    Peter Bonjernoor

    @ Ernst: Nee, vanwege dezelfde redenatie als Tom – om voor zo iets elementairs met een losse applicatie aan te komen die bovendie het .NET framework nodig heeft? Nee…


    22 mei 2008 om 12:31
    Erwin Boogert

    Ik moet het met Peter Bonjernoor eens zijn, dat dit niets nieuws is.

    Voorts vind ik het opmerkelijk, Peter, dat je betrokken bent bij de ontwikkeling hiervan en dat je – nota bene – een persbericht overschrijft.

    Wat waren je eigen ervaringen, welke elementen haalden het in deze release niet en de volgende wel, hoe verhoudt deze ‘zoekmachine’ ten opzichte van metazoekers op het web die méér dan één site doorzoeken, waarom is de app, niet voor OSX geschreven, wanneer komt de volgende release. Vragen, vragen, vragen.

    Als je op deze eerste reeks zou willen antwoorden, dan zou ik dat samen met de lezers van Marketingfacts en DeKoopman.net bijzonder op prijs stellen. Want bovenstaand bericht op zich riekt nogal naar schaamteloze zelfpromotie met niet al te veel reden om feedback op te geven.

    Imho


    24 mei 2008 om 09:56
    Erwin Boogert

    Correctie: in de tweede alinea spreek ik Ernst aan, niet Peter.


    24 mei 2008 om 10:02
    media

    @Erwin: ik denk dat je Ernst bedoelt en niet Peter?

    @Ernst: ik moet helaas in dit geval Peter ook gelijk geven en ik had je hiervoor achter de schermen al gewaarschuwd. Het bericht hierboven is lucht en heeft pas waarde op moment dat je iets kunt zeggen over de visie, de strategie of de eerste resultaten. Ik hoop dan ook dat je hierover in de comments iets meer kunt zeggen!


    24 mei 2008 om 10:04
    ernstdirkzwager

    @Tom: Met opmerkingen als back to 1990 kan ik echt helemaal niks……

    @ Erwin en Peter. Bedankt voor jullie feedback. Deze applicatie van Speurders is zo nieuw, dat we nog weinig over de resultaten kunnen zeggen. Wat betreft mijn persoonlijke ervaringen lijkt het me niet geheel eerlijk om mijn positieve bevindingen te beschrijven aangezien ikzelf gebaat ben bij een positief geluid en dit soort applicaties en het gebruik ervan voor mij dagelijkse kost zijn.

    Dit artikel is een melding van een nieuwe applicatie van Speurders en de oproep om mij (en Speurders) te voorzien van feedback betreffende het gebruik. Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn, die dit “oldschool” vinden of nutteloos of geen nieuws. Er zijn echter genoeg mensen die dit niet vinden en bijvoorbeeld ook graag gebruik maken van een NU.nl nieuwslezer (als we het over oldschool hebben…..).

    Het toevoegen van het persbericht leek me een logische stap aangezien het gaat om een lancering van een nieuw product. Het persbericht verwoord de intentie van Speurders een stuk beter dan, wat mijn idee hierover is.

    Ik heb het artikel wellicht verkeerd ingeschoten. Ik was in de veronderstelling dat ik met een minimale introductie van een product, Marketingfacts zou kunnen gebruiken als klankboord.

    Wat betreft de specifieke vragen van Erwin kan ik je zo vertellen dat de applicatie specifiek gericht is op speurders bezoeker/gebruikers. Daarom is het niet mogelijk om zoekacties op andere sites te doen. Er is niet gevraagd om een OSX versie en deze staat momenteel ook nog niet in de planning. Een volgende release is volledig afhankelijk van de resultaten en feedback in de komende maanden.

    Als er nog meer vragen of opmerkingen zijn, dan hoor ik dit natuurlijk graag.

    Groeten en een fijne werkldag

    Ernst


    26 mei 2008 om 07:24
    Peter Bonjernoor

    @Erwin: Hmm…vooruit dan maar…

    @Ernst: “Ik was in de veronderstelling dat ik met een minimale introductie van een product, Marketingfacts zou kunnen gebruiken als klankboord.”

    Precies, en dat is halen zonder wat te brengen – dat vinden mensen niet leuk, zeker niet op een weblog! 😉


    26 mei 2008 om 19:45
    ernstdirkzwager

    @ Peter:

    Ik ben hier wel vaker dingen komen halen, zonder wat te brengen. Is ook vaak zeer kritisch ontvangen :). Ik kan me ook goed voorstellen dat de intenties wat schimmig blijven en het ervaren als ongeneerde reclame. Ik had echter de goed hoop op welgemeende eerlijke feedback betreffende de applicatie. In het vervolg zal ik me meer focussen om de functionaliteit en meerwaarde van het product. Als je desondanks toch nog wat feedback hebt omtrent de applicatie, dan hoor ik dat graag.

    Ernst


    27 mei 2008 om 09:28

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!