Op weg naar een droombaan?

26 mei 2008, 10:16

Op weg naar een droombaan?Erwin van Lun schrijft op mensmerk over internetbureau TamTam, dat hun medewerkers helpt hun droom te verwezelijken. Ook als die droom buiten het bedrijf ligt. Waar andere bedrijven bang zijn om kennis te verliezen met vertrekkende werknemers, ziet Tam Tam het positief. ‘Wij zien het als een uitbreiding van ons eigen netwerk’. Volgens Erwin (en ook volgens mij) de juiste mentaliteit in deze netwerk economie.

Maar helaas zijn nog niet veel bedrijven zo ver. Een alumni beleid is nog iets dat de meeste bedrijven niet eens hebben. Weg is weg en hij of zij die vertrekt is doorgaans een verrader. Toevallig kom ik nog geen twee uur geleden van één van mijn oud werkgevers (die wel een actief alumni beleid voeren) waar ik tegenwoordig ook klant ben. Het is het meest weggegooide bedrijfskapitaal van Nederland, de oud medewerkers.

Maar als uw werkgever u niet steunt bij het vinden van een droombaan (in de marketing of nieuwe media), wie dan wel? Vanuit die optiek hebben we vanuit Marketingfacts Jobs een nieuw initiatief ontwikkeld: de carrièrecheck. In samenwerking met Werving- en Selectiebureau Mediaflex bieden wij de lezers van Marketingfacts de mogelijkheid aan om vrijblijvend een gesprek aan te gaan met één van de consultants van Mediaflex om te kijken of je nog wel op de juiste plek zit. Waar je ambities liggen en of je deze in je huidige baan en/of bij je huidige werkgever nog wel kan vervullen. Er is naderhand geen verplichting om je in te schrijven bij Mediaflex en er zal, tenzij je dit zelf wilt, ook niet gekeken worden naar vacatures waarvoor op dit moment geworven wordt.

De carrièrecheck staat open voor alle marketeers, van jong tot oud, nieuwe en oude media, bureaukant of corporate. Het is geen ‘one-size’fits-none’ digitale tool, maar een persoonlijk gesprek over kwaliteiten, kansen en ambities voor iedereen die in de marketing of media zit of daar in wil gaan. Op weg naar je droombaan.

Bas van de Haterd
Professioneel bemoeial bij Van de Haterd Consultancy

Freelance professioneel bemoeial. Kijkt altijd naar het fundamentele probleem, niet de quick fix. Centrale focus zijn de (online) dialogen met klanten, stakeholders, medewerkers en toekomstig medewerkers (afhankelijk van de opdracht). Actief als interim community manager, projectleider voor nieuwe corporate recruitmentsites, adviseur bij verschillende start ups en inspirator m.b.t. de toekomst van werk (de arbeidsmarkt van de 21e eeuw).

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!