ReclameReview: Cup-a-Soup
Een sterk staaltje van Jarno Hams dankzij Cup-a-Soup.
Credits:
Bureau: TBWANeboko, Czar, FC Walvisch
Account: Gert-Jan Timmer, Eveline Herklots
Art: Arend Portier, Genaro Rosato
Creatie: Ernst Jan van Rossen, Matthijs Slot
Geluid: Marcel Walvisch
Klant: Michiel van den Hoven, Debora van der Zee-Denekamp
Regisseur: Bart Timmer
RTV Producer: Lotte de Rooij
Voor:
Cup-a-Soup heeft patent op grappige commercials. Sjors uit 2002 kennen we natuurlijk allemaal nog. Ook deze commercial heeft weer een onverwachte wending die toe te schrijven is aan het verhelderende soepje. Ondanks het nieuwe thema “4 uur Cup-a-Soup. Goed idee.” is er in principe dus weinig veranderd.
Tegen:
Natuurlijk zal niet iedereen weten wie Jarno Hams is. Maar goed, dat is een risico dat je altijd loopt als je BN’ers inzet voor je campagne. Volgens mij is de Sterkste Man-setting duidelijk genoeg om de boodschap over te brengen.
Ha Ha! Inderdaad erg leuk! Sterk staaltje humor…
“Natuurlijk zal niet iedereen weten wie Jarno Hams is. Maar goed, dat is een risico dat je altijd loopt als je BN’ers inzet voor je campagne.”
Als niet iedereen weet wie hij is, is het ook geen BN’er 😉
Verder wel een sterke reclame.
@Maarten: heb je toevallig de aflevering van Dames in de Dop gezien waarbij het merendeel van de dames niet wist wie Balkenende was? Is die dan ook geen BN’er? 😉
Goede commercial, past ook goed bij de nieuwe slogan 🙂
De sterkste man van Nederland die de vrachtwagen rijdt in plaats van trekt omdat hij een bekertje cup-a-soup heeft genomen.. Niet echt humor.. Een goed idee, dat wel.. Of mis ik nu de grap?
Dat zouden meer mensen moeten doen, is mijns inziens sterker dan goed idee. Verder wel aardig
@Han: ‘Dat zouden meer mensen moeten doen’ had een negatief uitgangspunt (bouwvakkers/verhuizers laten iets naar beneden vallen – Sorry!). ‘Goed idee’ benadrukt meer het positieve in mijn optiek. Daarom vind ik de nieuwe slogan beter. Al zal die oude nog wel een tijdje in mijn hoofd blijven zitten… 😉
Mijn God,
Een pay of die zegt wat er mist. Ik houd wel van zelfreflectie. Waar is die discussie over creativiteit in reclame ook al weer gestrand?
Wat ik zie is een flauwe grap. 1 keer leuk. Als je veel bier op hebt. Moet ik wel meteen mijn complimenten aan Selmore geven met hun Zo. Bavaria = Life anekdote.
Ahum, Zomaar = tegen dus.
Ik vind vooral de nieuwe toevoeging ‘goed idee’ een stuk sterker dan ‘dat zouden meer mensen moeten doen’ (die we inmiddels wel erg veel hebben gehoord). Je ziet voor je dat iemand op de werkvloer aan zijn collega vraagt: “Cup-a-soup?” en dat de ander antwoord met “Goed idee!”. Dat is waarschijnlijk de link tussen de campagne en de praktijk die men heeft bedoeld.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!