Michiel Frackers tijdens IPAN over zijn nieuwe 925people.nl ism Jort Kelder
Jort Kelder en Michiel Frackers hebben weer een nieuw project. 925people.nl is dé nieuwssite voor het Quote-publiek (vlotte drukke mannen met dure pakken & fijne banen of degenen die dit zouden willen hebben en zijn). Oftewel, een site voor mannen met weinig tijd die business nieuws even plezierig willen snacken.
De IPAN-BBQ was een leuk feestje met honderden professionals uit de nieuwe media wereld die zich voorbereiden op de zomer. Tusendoor was Frackers zijn site aan het promoten was. Een team van babes in miniskirts met een camera ploeg ging rond op zoek naar mannelijke ijdelheid (genoeg te vinden) en sponsers voor de show.
Michiel Frackers is bekend als de dropout-student die van grote investeerders geld voor een Internet provider wist los te peuteren: hij is de oprichter van Planet.nl, dat uiteindelijk aan KPN werd verkocht en de grootste ISP werd. Samen met Jort Kelder staat Frackers nu met zijn poten in de modder om 925people dagelijks te vullen. Op de dag van de lancering had zijn site direct een leuke ‘scoop’, omdat Michiel via Skype 3 amerikaanse experts interviewde (met 4 mensen zat hij samen in een video Skype conference!) en ze onder andere de uitspraak ontlokte dat Hyves tussen de 100 en 500 miljoen waard is. Ik interview Michiel Frackers over de achtergrond van 925people.nl en ben benieuwd of er nog meer innovatieve ideeën in het concept zijn gestopt.
Een iq-test om te mogen reageren. Poehee…. Mooi verhaal, Vincent!
Vind het een goede site tot nu toe, met een prettige tone of voice.
O/t: wat een spelfouten in dit stukje zeg, direct na de borrel geschreven? 😉
Frackers dropout-student? Nu kan ik als mede ex-UvA communicatiewetenschap zeggen dat CW studeren zelf misschien al beschouwd kan worden als drop-outen, maar volgens mij heeft Frackers z’n studie wel afgemaakt.
Leuk dat 925people.nl, ben benieuwd waar het heengaat en of het gaat aanslaan. GeenStijl zegt zich ook te richten op hoogopgeleide mannen maar bereikt ondertussen natuurlijk ook gewoon de rest van Nederland.
@matthijs dank @daan sorry @stijn Wow! Dank je wel. gecorrigeerd
@Marco: ik kan me die uitzending inderdaad herinneren! Toeval? Daar geloof ik niet in, en al helemaal niet als de domeinnamen op dezelfde datum zijn geregistreerd.
Nou lekker is dat, surf ik op mijn werk naar de 925 site staat er een grote foto van een dame in bikini pontificaal op de homepage.
Ik neem aan dat de meeste bezoekers niet echt prijs stellen op dergelijke afbeeldingen waar ook je collega’s mee van kunnen genieten…
@Jeroen: Zijdelings, inderdaad. “Jeroen Bertrams mailt ons net een mogelijke connectie tussen Brussen en Frackers: Bert Brussen is werkzaam voor Flabber. Frackers heeft een belang in Flabber via Boost. Frackers & Bert Brussen zijn samen de bron van het artikel.”
Marcel Boekhoorn schrijft tegenwoordig ook, zij het zijdelings, stukjes in De Telegraaf. Pak hem beet 5 procent 🙂
“Tusendoor was Frackers zijn site aan het promoten was.”
Blij dat Marco Derksen gewoon alleen voor Marketingfacts sgrijvt.
@DuPantalon: lezen is nooit je sterkste kant geweest geloof ik 😉
@DuPantalon (Bert Brussen): Hé, dat is MIJN schuilnaam. Pas op, anders stuur ik Bram op je af.
Dat “team” van Frackers weet vast veel meer geheimen te ontlokken aan CEOs dan menig ander interviewer.
Zag Guido ook met verbazing kijken toen hij plotseling vakkundig omringd werd door het “team”, en voor de verandering nu eens zelf voor de camera stond.
Ik ben inderdaad geen dropout student, deed de cursus communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam met goed gevolg inclusief een jaartje aan de San Francisco State University. Het viel me niet mee, net zo pittig als die andere cursus die ik tegelijkertijd deed, ‘leer orgel spelen van Stef Meeder’ van de LOI.
En oh ja, over Z24 dat meldt dat 925 geleend/geinspireerd is door een dame die pitchte voor Jort in Dragon’s Den, tsja… wij lieten alleen al de eerste logoschetsen al vorig jaar in de zomer maken… great minds think alike, of zoiets.
@Michiel en Stijn: Jullie moesten Communicatiewetenschap eens proberen aan wat tegenwoordig de Radboud Universiteit Nijmegen heet. Schijnt dat de ‘cursus’ aldaar, NIET onder HBO-niveau is beoordeeld door een visitatiecommissie… Echt een uitdaging, hoor. Lekker wetenschappelijk 🙂
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!