Ik vind het niks, die ING-commercials rond de wedstrijden van het Nederlands elftal. Jullie?
Credits:
Creatie: Leukwerkt Worldwide, FC Walvisch, Postoffice
Voor:
Toegegeven: het tijdstip van uitzenden zorgt voor een fantastisch bereik. De overgang van Postbank-blauw naar ING-oranje wordt ook handig verpakt in een EK-jasje, doordat zowel Frankrijk als Italië allebei blauwe shirts dragen tegenover het oranje van Nederland.
Tegen:
Jan Mulder paste nog best in de commercials van de Postbank, maar Johan Cruijff heeft duidelijk geen acteertalent. Al zal hij daar zelf ongetwijfeld een andere mening over hebben. Verder erger ik me aan de zogenaamde voorspelling van Cruijff tijdens de rust, waar heel toevallig niets van te horen is. Maar achteraf had hij natuurlijk gelijk. Het grootste minpunt van deze serie commercials vind ik echter de keuze van het uitzendtijdstip. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar vlak voor, in de rust van en vlak na een wedstrijd van het Nederlands elftal zit ik niet te wachten op de boodschap dat Postbank binnenkort ING wordt. Open deur misschien, want je zit (bijna) nooit te wachten op commercials, maar dan zie ik tien keer liever die van Albert Heijn, waarin ons duidelijk wordt gemaakt dat alle Welpies helpen.