Technorati breidt advertentienetwerk uit naar blogs en social networks

18 juni 2008, 04:06

{title}Technorati breidt zijn advertentienetwerk na een testperiode uit naar weblogs en social networksites (voor bloggers). Dat schrijft de blogzoekmachine gisteren in een persbericht. Onder de blogs die mee doen bevinden zich onder anderen BlogCatalog, BlogCritics, BlogTalkRadio en BlogTV, die gezamenlijk een publiek bereiken van meer dan 17 miljoen. Lees ook: ‘Technorati To Launch Blogger Advertising Network’ op TechCrunch (februari 2008) en ‘Technorati Launches Blog Ad Network, Technorati Media’ op datzelfde TechCrunch (gisteren).

Uit het persbericht: ‘The social media sphere is changing every minute. For advertisers, the Technorati platform connects bloggers and their audiences with the most relevant and current conversational campaigns and display advertising, and enables the creation of custom and micro channels.’

Richard Jalichandra, de CEO van Technorati, zegt: ‘We’re designing the network to enable bloggers at every level to monetize their sites so they can succeed while doing what they love.’ Bloggers die geïnteresseerd zijn kunnen hier contact opnemen met Technorati.

Managing director Kevin MacLean: ‘In this stage of the maturation of digital marketing audience fragmentation is an established fact. We have found that by working with Technorati to identify and target the nodes of interest that naturally tend to cluster around vocal influencers across the spectrum we have seen superior results in terms of beyond the click engagement.’

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!