Drie Cyber Lions voor Nederland
Drie Nederlandse bureaus wisten op het jaarlijkse reclamefestival in Cannes een Cyber Lion te bemachtigen. Woedend! ontving een Zilveren Leeuw voor Made of Japan een campagne voor Onitsuka Tiger Trainers van Asics. De opdracht aan Woedend! was om bezoekers ‘Made of Japan’, the pay off van Onitsuka Tiger, op een nieuwe en inspirerende wijze te laten ervaren. Made of Japan bestaat uit een website waar een Onitsuka Tiger schoen is opgebouwd uit allemaal kleine aanklikbare beelden. De beelden komen van 125 Japanse weblogs, de visuals op de weblogs worden iedere 30 minuten gescand, waarna ze op kleur worden gesorteerd en weer worden gebruikt om de schoen op de site op te bouwen.
Achtung! (wat is dat met Leeuwen en die uitroeptekens in de naam?) kreeg een Bronzen Leeuw voor Drive In van Volkswagen. CCCP scoorde met de HEMA Rube Goldberg viral ook een Bronzen Leeuw. Al het winnende Cyber werk is te zien op de Cannes lions site, het geeft een mooi overzicht van internationale online en interactive campagnes.
de HEMA link doet het niet.