Gebruik nieuwe media op basisscholen toegenomen

17 juli 2008, 03:14

Uit het jaarlijkse onderzoek van Schooltv naar het gebruik van media op scholen en het bereik, het gebruik, de waardering en de marktpositie van Schooltv-programma’s, blijkt dat het gebruik van nieuwe media op basisscholen in 2008 een enorme vlucht heeft genomen.

Behalve dat er Schooltv-programma’s worden bekeken, blijken steeds meer scholen gebruik te maken van educatieve sites als Teleblik, Kennisnet en de Schooltv-beeldbank. Het belang van internet als distributiemiddel voor audiovisueel materiaal is gestegen van 15% in 2007 naar 26% in 2008. Op bijna de helft van de scholen wordt in groep 8 dagelijks gebruik gemaakt van internet.

Naar verwachting heeft in 2009 85% van de scholen de beschikking over één of meerdere digitale schoolborden waarmee met Schooltv-programma’s, korte educatieve audiovisuele clips en educatieve sites gewerkt kan worden. Ook Schooltv doet het nog steeds goed. Op 91% van alle scholen wordt gebruik gemaakt van Schooltv en wekelijks kijken er circa een miljoen leerlingen naar.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    Sjef Kerkhofs

    Ik denk dat dit een erg goede zaak is. Ik hoorde pas ook van een kennis van me dat ze tegenwoordig als Bibliotheekpersoneel ook ‘huiswerk’ mee krijgen waarbij ze zelf met Digg/Del.icio.us/bloggen enz. moeten experimenteren. Dit zijn voorbeelden van organisaties die snappen waar de toekomst heen gaat. Dit is ook de enige manier om de algemene marketingwereld een beter kennisniveau te laten krijgen van sociale media en andere nieuwe media. Dus….marketingafdelingen van Nederland, neem een voorbeeld aan de basisscholen en bibliotheken 🙂


    17 juli 2008 om 17:32

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!