Designtip: Wehkamp heeft design vernieuwd

12 augustus 2008, 05:27

Wehkamp heeft design vernieuwd

Wehkamp heeft haar vernieuwde site gelanceerd. Wat direct opvalt is dat de site veel rustiger is geworden qua kleurgebruik. Het lijkt erop dat Wehkamp hiermee inzet op een chiquere uitstraling dan voorheen.

Wat opvalt is de ruimte aandacht voor de producten: de productpagina’s zijn voorzien van mooie grote productfoto’s. Ook lijkt de navigatie (op het oog) wat overzichtelijker en eenvoudiger gemaakt te zijn. Versimpeling is altijd goed!

{title}

Best een spannende operatie voor Wehkamp natuurlijk, zo’n redesign, als het grootste deel van je omzet uit je online winkel komt!

Eén van de drie oprichters van Onstuimig interactieve communicatie, online ontwerpbureau uit Amersfoort. Houdt zich bezig met ontwerp en interactie. Ook gek op woorden, trouwens.

Categorie
Tags

9 Reacties

    Karlijntje

    Net getest. Inderdaad veel en veel rustiger. De blokkendoos die bovenin begon te ontstaan is nu weer netjes ingedeeld in logische onderdelen van de site. Voor mijn gevoel is de site ook veel sneller geworden. De fotografie is ook aangepast zo te zien. Benieuwd hoe lang het zo rustig blijft: met zo’n nieuw design is het altijd wachten tot de toeters en bellen in alle hoeken en gaten komen omdat er allerhande acties ontstaan.


    12 augustus 2008 om 07:06
    Tanja

    en een knappe realisatie tijd! Job well done, mooie foto’s en typografie (hoewel soms vreemde spatieringen 🙂 )


    12 augustus 2008 om 07:52
    mvkranenburg

    Heerlijk rustig en alle ruis weggehaald. Schrijven wordt schrappen en design wordt undesign. Het gaat om de functionaliteit. Een klant wil zo snel als mogelijk vinden wat hij zoekt met zo min als mogelijk inspanning.


    12 augustus 2008 om 07:54
    media

    Persbericht van Wehkamp vandaag:

    (…) Een nieuw seizoen, nieuwe spullen, nieuwe kleren. wehkamp.nl heeft zich alvast in een nieuw jasje gestoken met een totaal vernieuwde website: de nieuwste en meest inspirerende collecties in mode, wonen en elektronica met een verfrissende en eigentijdse uitstraling: verrassender, inspirerender en lekker eigenzinnig. Maar ook de gids van wehkamp.nl is ziet er totaal anders uit.

    Nieuwe merkidentiteit

    De nieuwe merkwaarden van wehkamp.nl (verrassend, eigenzinnig, betrokken en actueel) zijn van invloed op de keuzes die gemaakt zijn in het assortiment en services, de prijsstelling en de communicatie; deze komen in alle onderdelen van de winkelformule terug. Zo heeft de website een andere navigatie en een ander kleurgebruik gekregen, waarbij het product centraal staat. De catalogus is de grote verleider, de prikkel om het assortiment op een inspirerende manier onder de aandacht van de consument te brengen.

    Continu vernieuwend

    wehkamp.nl heeft de afgelopen jaren bewezen een betrouwbaar en sterk merk te zijn: dat komt onder andere tot uiting in de hoge naamsbekendheid en de voorsprong op het gebied van online retailen. Niet voor niets is wehkamp.nl hét online warenhuis van Nederland. Het gemak en de service zijn dan ook onderdelen van de formule, die blijven staan als een huis. Ton van Eijk, Creative Director van wehkamp.nl: “Ondanks de bijzondere kwaliteiten van wehkamp.nl, vonden we dat we de laatste tijd onvoldoende aansluiting hadden bij de huidige tijdgeest en de persoonlijke waarden van de consument. Dat waren de belangrijkste redenen om de merkidentiteit aan te passen en de werkwijzen te verbeteren. Het gaat erom dat we continu vernieuwend, creatief, gepassioneerd en gedreven zijn. Wij vragen onze medewerkers voortdurend over bestaande grenzen en kaders heen te stappen; op die manier zal het nieuwe wehkamp.nl een succes worden, daar ben ik van overtuigd”, aldus Ton van Eijk. (…)


    12 augustus 2008 om 10:03
    hanrusman

    Zeker een mooie vernieuwing. Weinig bijzonder, maar het werkt wel echt goed, en is net onderscheidend genoeg van andere soortgelijke sites.

    @Joost, ik denk inderdaad een merkissue uit de postorder-tijd. Toch vind ik het ook altijd een beetje ala V en D, heel veel aanbod, maar waar ze nou echt goed in zijn…


    12 augustus 2008 om 10:33
    Boudewijn

    Ik mis de thuiswinkel, hackersafe en drempelvrij logo’s nog hoewel het hackersafe logo wel op de winkelwagen pagina staat.

    De oude urls worden middels een 302 naar een tussenpagina ge-redirect die dan weer middels 301 naar de uiteindelijke pagina ge-redirect worden. Die eerste zou ook een 301 moeten worden lijkt me.

    Ik zie ook geen wishlist oid, of had de oude versie dat ook niet?


    12 augustus 2008 om 10:53
    card

    Met veel bombarie introduceerde ze vorig jaar hun vernieuwde website en nu flikken ze het weer door er weer wat moois van te maken.

    Ik koop nooit bij wehkamp, maar ik waardeer hun innovatie en budget voor dit soort dingen


    12 augustus 2008 om 11:22
    Martin de Boer

    Inderdaad een hele rustige website. Niet te veel nieuwe technologieën ingevoerd puur om het maar te hebben. Goed simpel gehouden ! Gaan bij mij nog wel af en toe wat contentblokken over elkaar heen, maar dat zou nog wel met nieuwigheid 😉 te maken hebben. Daarnaast werkt het samenstellen van een kledingset heel makkelijk, wat op de oude site nog niet mogelijk was.


    14 augustus 2008 om 12:22

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!