DCIF investeert in VIDDIX
Het Dutch Creative Industry Fund (DCIF) gaat investeren in videoplatform VIDDIX. Met VIDDIX is het mogelijk om videocontent te verrijken met ‘visuele en interactieve’ elementen, zo meldt het persbericht van gisteren. Ik zag de presentatie van oprichter Sébastien Willems tijdens de start up Dragon’s Den op het MediaPark Jaarcongres. VIDDIX wil tekst en uitleg combineren met video’s. De toepassingen voor consumenten zijn onder anderen video cv’s, how to’s, tutorials en reviews. Maar ook e-commerce behoort tot de mogelijkheden.
‘DCIF investeert in VIDDIX omdat de tool die gebruikt wordt volgens ons een goede aanvulling is op de bestaande webvideo’s. DCIF gelooft in de onderneming en ziet een goede rol voor deze in de toekomst van de online video’, zegt Gert-Jan Bennen, fondsmanager van DCIF in het persbericht. Voor de mannen van VIDDIX gaat met de investering de netwerk-koekjesdoos open. Sébastien Willems (in het persbericht, heel authentiek): ‘Voor de groei van VIDDIX is niet alleen de financiële investering belangrijk, ook de toegang tot het netwerk van de DCIF-partners, ilse media, Veronica, IDG Nederland en de Telegraaf, heeft voor ons heel veel toegevoegde waarde.’
DCIF investeerde eerder in Bliin.com en in Wakoopa.com. Volgens Emerce gaat het bij VIDDIX om 50.000 euro. VIDDIX is bezig met een pilot voor Bol.com en heeft ook al contact gelegd met Free Record Shop. Het bedrijf gaat zich volgens Willems, zo meldt hij Emerce, vooral richten op de zakelijke markt.
In 2009 denkt Willems 1 miljoen omzet te halen (70 procent uit de zakelijke markt, 30 procent uit affiliate marketing), zei hij op het MPJC. Ik ben zeer benieuwd of dat hem met de halve ton van DCIF gaat lukken.