DM Barometer: Marketeers richten zich te weinig op communitymarketing

DM Barometer: Marketeers richten zich te weinig op communitymarketing

De budgetten voor direct marketing zijn weer aan het stijgen in het derde kwartaal van 2008. Dat blijkt uit de DM Barometer, een kwartaalonderzoek van Adforesult en Mailmedia naar de verwachtingen over de marketingbestedingen aan directe kanalen. ‘De bedrijven verwachten een stijging van het DM budget van 6 procent ten opzichte van een jaar geleden. In vergelijking met het voorgaande kwartaal is er een lichte stijging te zien van 3 procent.’

Uit de DM Barometer blijkt verder, dat het grootste gedeelte van het direct marketing budget naar emailmarketing gaat (25 procent), gevolgd door de eigen website (21 procent) en post (18 procent). ‘De deelnemers van de DM Barometer beschouwen direct mail per post, direct email en de eigen website als de meest effectieve kanalen bij het benaderen van zowel bestaande klanten als prospects. Daarnaast zullen viral marketing, RSS en SMS marketing als nieuwe kanalen worden ingezet,’ zo meldt het persbericht.

De DM Barometer legde de marketeers ook stellingen voor. 79 procent van de deelnemers aan het onderzoek is het eens met de stelling: ‘Marketeers richten zich nog te weinig op communitymarketing (web 2.0)’. 68 procent is het eens met de volgende stelling: ‘De krapte op de arbeidsmarkt zorgt ervoor dat op (direct) marketingafdelingen zaken steeds vaker spaak lopen’. Bij de derde stelling zijn de meningen verdeeld: 53 procent is het eens met ‘Marketeers houden hun vakliteratuur te weinig bij’. 47 procent is het oneens.


Delen

0
0


Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Onlangs naar een seminar geweest (Social Strategy Talk) waarin de kracht van communities nog eens werd onderstreept. De sprekers gingen ervan uit dat je communities kunt inzetten bij het ontwikkelen van een nieuw product.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.