Over twee weken komt MarketingTribune in tweevoud, dus komende week liefst twee keer Facts Inside. Vanwege de Dutch Design Week, van 18 t/m 26 oktober in Eindhoven brengen we een extra nummer uit dat geheel in het teken zal staan van Dutch Design - met twee grote D’s - en dan vooral marketingdesign natuurlijk: packaging, corporate design, product- maar beslist ook interaction design.
Organisatie blij want zoveel aandacht voor hardcore commercieel design was er niet die week en de branche blij, want design blijft een wat afgelegen hoekje van marketing. Vraag die we u willen voorleggen heeft betrekking op interaction design, of gewoon online design. Het ontwerp van sites, mails, blogs, noem maar op. Kijk even naar de hoeken van uw beeldscherm en u ziet wat we bedoelen. De jury van de Thuiswinkel-Awards roemde bijvoorbeeld de prachtige Hema-site als Dutch Online Design.
Natuurlijk kennen we het belang van goed interaction design, zowel in praktische zin als gewoon omdat het mooi kan zijn, maar bestaat er zoiets als ‘Typisch Nederlands Web Design?’ Wat zijn de voorbeelden, de kenmerken en krijgt dat wel voldoende aandacht vindt u? Schrijf het van je af en wij zorgen dat tout design-minnend Nederland de antwoorden onder ogen krijgen…