WPP koopt TNS voor 1,5 miljard

7 oktober 2008, 09:01

Reclamebureau WPP heeft gisteren bekend gemaakt onderzoeksbureau TNS te kopen voor 1,5 miljard euro. Dat meldt Erwin Boogert op Emerce, op basis van o.a. The Wall Street Journal. The Financial Times schrijft: ‘Taylor Nelson Sofres, the marketing research group, on Monday capitulated in its bid battle with WPP after it recommended that shareholders accept Sir Martin Sorrell’s £1.2bn offer.’ Met de verkoop ontstaat een enorm onderzoeksimperium, tweede van de wereld.

WPP heeft het spel slim gespeeld door het vijandige bod uit te brengen op TNS. Want TNS was in verregaande onderhandeling met GfK. Die voorgenomen fusie is nu dus definitief van de baan, met instemmen van de aandeelhouders en leiding van TNS. Donald Brydon, de CEO van TNS, zegt tegen The Financial Times dat WPP ‘was getting “a very good company very cheaply. We have done the right thing for shareholders and battled for as long as we could to get the best possible deal”.’

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

1 Reactie

    koningwoning

    ja, ik ben een smartypants…. maar WPP is geen reclamebureau.

    WPP is een holdingmaatschappij voor allerlei bedrijven in de reclame waaronder reclamebureaus, mediabureaus, PR bedrijven en exploitanten van media.


    9 oktober 2008 om 12:07

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!