Melvin Mughal over het wereldwijde succes van zijn iPhone App iNap

9 oktober 2008, 08:01

Melvin Mughal is een typisch voorbeeld van een student met veel ondernemersbloed. Samen met een aantal studievrienden ontwikkelde hij de iPhone App iNap dat een gat in de markt vult: je iPhone maakt je wakker als je bij je bushalte, station of bestemming bent aangekomen. Prachtig voor al die forensen die niet in de trein of bus in slaap durven vallen omdat ze anders hun halte missen.

Virale verspreiding

Inmiddels heeft Melvin met zijn bedrijfje moop.me wereldwijd naam gemaakt met iNap. Macrumours, Gizmodo, Lifehacker, BNR en heel veel andere websites pikte het op en vonden het een goed idee. Inmiddels gaan er honderden per dag over de virtuele toonbank.

?????!

De grootste markt? Japan natuurlijk met zijn ontelbare forensen iedere dag. Die zijn altijd opzoek naar de laatste innovatie op dit gebied!

Trendwatcher & Presentator. Momenteel CEO van http://innovader.nl wat video platform http://yubby.com creerde en http://leafplan.nl the connected car.. Voorheen partner Interimic, Venture Partner, directeur mediaplaza.nl en oprichter http://cyco.com, een software bedrijf wat technisch document management maakt met 100 mensen.

Categorie
Tags

7 Reacties

    Wouter Neyndorff

    Wauw, dat is toch een erg mooie applicatie. Simpel, clean en voor iedereen te begrijpen. Als deze jongens er zo’n 100 euro per dag mee kunnen verdienen is dat voor een student een leuke aanvulling op de studiebeurs.


    9 oktober 2008 om 08:26
    robk

    Het idee zelf is niet nieuw. Op iedere telefoon was het al mogelijk via de identificatie van de GSM zendmasten.


    9 oktober 2008 om 08:44
    Roy Tomeij

    @robk: Welke soortgelijke apps waren er dan al op basis van de zendmastlocaties?


    9 oktober 2008 om 09:54
    Oli4b

    @Wouter: 100 euro per dag … je bedoelt waarschijnlijk alleen de nederlandse markt.


    9 oktober 2008 om 10:09
    Anne Jan

    @Wouter Ik denk zelf iets meer….

    @Oli4b Inderdaad!

    Een klein rekensommetje.

    Feiten:

    Bij het begin zullen ze er zeker 1000’en per dag hebben verkocht.

    Hij heeft het erover dat ze er nu nog 100’en per dag verkopen.

    Met deze publiciteit zal dat zeker niet teruglopen.

    Ze hebben hem nu een maand live.

    Ik schat zo in: zeker 20.000x verkocht.

    Maal 0,79 eurocent = 15800 euro x 0.7 (30% gaat naar apple) is 11060 euries…

    Niet verkeerd als je nog gewoon studeert. Maak hier je werk van en je loopt lekker binnen…


    9 oktober 2008 om 13:02
    robk

    @Roy, er zijn meerdere applicaties die een alarm af konden laten gaan wanneer je binnen het bereik van een bepaalde zendmast komt. iedere zendmast heeft zijn eigen ID. Komt dus op hetzelfde neer. Grappig dat er toch zoveel vraag naar is en die applicaties nooit doorgebroken zijn op een gewone telefoon. Met een 3 punts berekening zoals GPS ook werkt kon je zelfs redelijk je positie bepalen.


    10 oktober 2008 om 06:24

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!