Prijzen Online Display advertising dalen met 27 procent

Prijzen Online Display advertising dalen met 27 procent

De prijzen voor online advertenties zijn stevig gedaald in 2008. Was dat in het derde kwartaal nog een daling van 21 procent, in het derde kwartaal is dat 27 procent. Vooral kleine sites hebben op deze manier last van de haperende economie. Dit blijkt uit een onderzoek van PubMatic (AdPrice Index) via: MarketingCharts.

‘The AdIndex, a quarterly measure of online ad network pricing, shows that publishers of all sizes are feeling the pinch of a nationwide economic slowdown. Small sites continue to command better pricing for eCPMs - now at $0.61 on average for Q3 - but these price levels have declined quarter-to-quarter. eCPMs for large sites held steady in Q3, but at a lower pricing base of $0.18.’

{title}


Kleine sites hebben veel meer last van de economische malaise: dit veroorzaakt dramatische fluctuaties in prijs. De oorzaak hiervan: te weinig sales-force en teveel leunen op advertentienetwerken.

Online advertising groeit en daarmee groeit ook het aantal advertentienetwerken. ‘The change in the economy may favor ad networks that do a better job of measuring value and who can manage their costs according to the fluctuations of ad campaign.’

‘Even though declining budgets are a concern [voor marketeers], the measurability of the internet shouldn’t be discounted,’ zegt Rajeev Goel, directeur van PubMatic. ‘This overall downward trend in the economy may be a call to marketers to segment more of their budgets to methods and tactics that allow them to better measure ROI.’

Lees voor meer resultaten de beschrijving van het PubMatic-onderzoek op MarketingCharts.


Delen



Er zijn 4 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.