Webwinkelnieuws: Bol.com wint Click or Brick, afkoelperiode verruimt

7 november 2008, 08:41

Bol.com heeft tijdens het Retail Gala 2008 de “Click or Brick” Award gewonnen. Het is de enige prijs in Nederland waar pure webwinkels de concurrentie aangaan met fysieke winkelketens en consumenten zo de beste winkel van Nederland kunnen kiezen. Bol.com was als enige webwinkel voor deze prijs genomineerd tussen gevestigde namen als Hunkemöller, Prénatal, IKEA, Media Markt, HEMA en Paradigit. De mediawinkel scoorde het hoogst op criteria als assortiment, prijs-kwaliteit verhouding, service en vernieuwing.

Meer dan 120 duizend consumenten brachten hun stem uit. Consumenten konden bij de andere ‘traditionele’ retailprijzen die tijdens het Retail Gala 2008 uitgereikt werden niet op bol.com stemmen.

Algemeen Directeur Daniel Ropers spreekt van een historisch moment: “Consumenten zien het verschil tussen online en offline niet meer, ze willen gewoon bij de beste winkels kopen, of die nu op het internet zit of in de winkelstraat. De vele stemmen voor bol.com laten op indrukwekkende wijze zien, dat een winkel op internet volgens de Nederlandse consument zelfs beter in hun behoeften voorziet dan de beste traditionele winkelformules, winkels die we al sinds jaar en dag kennen en terecht waarderen.”

Ropers is positief over de toekomst: “We zijn dankbaar en verguld met de waardering die uit deze Award blijkt. En zien dit als aanmoediging om de vele concrete plannen die we hebben om onze winkel nog verder te verbeteren in hoog tempo door te voeren.”

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!