Email Marketing Metrics Rapport MailerMailer
Het nieuwe halfjaarlijkse onderzoek van MailerMailer naar emailmarketing is gepubliceerd (download hier de pdf). In dat onderzoek komen alle belangrijke peilers van emailmarketing aan bod: MailerMailer brengt cijfermateriaal over snelheid van openen (die schijnt omhoog te gaan volgens dit onderzoek), over open rates (kleine daling), click rates (ongeveer hetzelfde als een halfjaar geleden), beste dag om te versturen (zondag, want dan bereid men zich voor op de komende werkweek).
En dan gaat het verder over personalisatie (doen, zorgt voor hogere click rates), deliverability (steeds meer emails komen aan) en over het aantal ontvangers (hoe lager, hoe beter een email aankomt). Verder staat het rapport stamp en stampvol tabellen. Handig voor presentaties, best mooi gedaan, overzichtelijk en strak. Ook leuk: op bijna iedere pagina valt wel een tip te lezen. Zoals deze:
‘To increase your open and click rates, try sending early in the week or on the weekends. Keep in mind that some organizations such as entertainment venues, restaurants or retail establishments may get better results later in the week. Experiment and find out what works best for you!’ Gratis tips, wat wil je nog meer…
Ook wel interessant om te zien, is dat de open rates van emails zijn uitgefilterd naar maatschappelijke sectoren. In de Banking en Finance wereld zijn de open rates het hoogst (27,75 procent). Als je een email stuurt in de entertainment of computer branche is de kans een stuk kleiner dat hij geopend wordt (beide rond 9 procent).
MailerMailer deed ook onderzoek naar de lengte van de subjectline: hoe langer die subject line hoe kleiner de kans dat mensen je email zullen openen. Maar, wordt aangeraden, test de lengte van je subjectline vooral met je lezers om te kijken wat het beste werkt.
Handig, bedankt!
Het meeste is inmiddels wel bekend, denk ik, maar toch altijd handig om het weer even bij elkaar te zien zo. Zeker ook met cijfertjes er even bij.
Top! Dit is een waardevol rapport voor proffie mailers!
De link doet het niet meer, is dat rapport nog ergens anders te vinden?
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!