ReclameReview: Bol.com

ReclameReview: Bol.com
, Hardcopy
@davidbrinks

Ik vind hem echt ge-wel-dig, deze commercial van Bol.com. Wat jullie?

Credits:
Bureau: Etcetera
Creatie: Edward Bardoul, Raymond van Schaik
Regie: Edward Bardoul, Raymond van Schaik
DOP: Steve Walker
Editor: Teun Rietveld
Geluid/muziek: Reinder van Zalk, Earforce
Productiemaatschappij: Etcetera
Producer: Joze Rikken
RTV: Eva ambtman
Account: Dick van der Lecq, Netteke Bak
Verantwoordelijk bij de klant: Michel Schaeffer, Marco de Vries, Ben Solleveld, Daniel Ropers

De doelstelling:
Uitleggen waarom je vooral online bij Bol.com je Sinterklaasaankopen moet doen.

De uitwerking:
Fragmenten uit Sinterklaasliedjes begeleiden de lijdensweg van een hulp-Sinterklaas die nog snel even cadeautjes wil halen, maar daar jammerlijk in faalt.

Het oordeel:
Zoals gezegd, ik vind hem briljant. Ik zat echt hardop te lachen toen ik hem gisteravond voor het eerst op televisie zag. LOL om BOL dus. Heel knap om maar liefst negen Sinterklaasliedjes uit te kunnen beelden in zo’n korte commercial. En dan ook nog de boodschap duidelijk overbrengen: dat je snel en zonder smart online kunt bestellen bij Bol.com. Hoogtepunt is natuurlijk het shot met als begeleiding ‘De zak van Sinterklaas’, maar ook de zinsneden ‘Wat ik in mijn schoentje vind’ en ‘Zijn knecht staat te lachen’ vind ik erg grappig uitgebeeld. Hulde voor weer een topcommercial van Bol.com!


Geplaatst in

Delen



Er zijn 26 reacties op dit artikel

  • Hij is inderdaad weer erg goed! Welk bureau doet dit eigenlijk voor BOL.com?

    geplaatst op
  • @Marco, volgens mij Etcetera, maar van deze commercial heb ik nog nergens credits kunnen vinden.

    geplaatst op
  • Erg leuk inderdaad!

    geplaatst op
  • Hij is erg goed inderdaad.

    geplaatst op
  • Cool :D

    geplaatst op
  • Leuke commercial idd. Bol.com heeft sowieso goede reclame strategie. Ze mikken aldoor op gemak en comfort, met een glimlach.

    geplaatst op
  • Deze slaat de spijker zeer op z'n kop.... echt héél goed gedaan.
    De makers moeten overigens redelijk uit hun dak zijn gegaan toen ze hem bedachten..... dan heb je wel een erg goeie dag!

    geplaatst op
  • Ik heb ook dubbel gelegen, ja. Hulde voor de makers, wie ze ook mogen zijn.

    geplaatst op
  • Laat ik hier nou net een weblogpost over gemaakt hebben gisteravond... :P (hij viel mij dus ook al op)

    geplaatst op
  • Geniaal! Wat goed zeg! Bij veel reclames staan de grap en de boodschap los van elkaar. Hier is dit enorm goed in elkaar verweven. Deze gaat prijzen winnen!

    geplaatst op
  • Credits
    Bureau: Etcetera
    Creatie: Edward Bardoul, Raymond van Schaik
    Regie: Edward Bardoul, Raymond van Schaik
    DOP: Steve Walker
    Editor: Teun Rietveld
    Geluid/muziek: Reinder van Zalk, Earforce
    Productiemaatschappij: Etcetera
    Producer: Joze Rikken
    RTV: Eva ambtman
    Account: Dick van der Lecq, Netteke Bak
    Verantwoordelijk bij de klant: Michel Schaeffer, Marco de Vries, Ben Solleveld, Daniel Ropers

    geplaatst op
  • @Edward: Dank!

    geplaatst op
  • Inderdaad een erg leuke commercial dit, ik vond de vorige (singstar) ook erg sterk!

    geplaatst op
  • Typisch gevalletje roftl :)
    Overigens vond ik een reclame die een paar maanden geleden liep, over games, ook al heel geestig (http://www.youtube.com/watch?v=HmlOrx_6FiI)

    geplaatst op
  • Erg leuke commercial. LOL

    geplaatst op
  • helemaal top en duidelijke boodschap!

    geplaatst op
  • Duidelijke, grappige en goed geplaatste boodschap. Inderdaad die Singstar reclame vond ik ook al sterk

    geplaatst op
  • @edward/raymond: fantastisch gedaan. Erg leuk en afschrikwekkend beeld van je 'worst nightmare' offline shopping experience. lol

    geplaatst op
  • Prachtige commercial inderdaad.
    Ik heb ook hardop zitten lachen! :)

    De reclames op de abri's zijn helaas wat minder overtuigend als deze televisiecommercial.

    geplaatst op
  • Geweldig. Petje....uhh mijter af!

    geplaatst op
  • Een beetje inspiratie opgedaan van de Lama's (Doventolk) ?

    geplaatst op
  • Het spijt me, maar ik vind het zo simpel en voor de 'handliggend'. (ik wil niemand voor zijn hoofd stoten) Maar ja André van Duin vind ik ook niet leuk.

    geplaatst op
  • Leuke herkenbare commercial. Heb wel het idee dit allemaal al eens gezien te hebben en dus niet zo bijster origineel. De voice-over op het einde is niet sterk genoeg en had veel beter gekund.

    geplaatst op
  • het schijnt dat op last van justitie de laatste scene er uit moest worden gehaald: ('zijn knecht staat te lachen' met politie in beeld) de exacte reden weet ik niet maar zag net de commercial op RTL voorbij komen zonder dat gedeelte.. de commercial eindigt nu met de man in beeld die zijn edele delen stoot aan een paaltje ('de zak van sinterklaas')

    geplaatst op
  • Schitterend. Ben eigenlijk wel benieuwd naar die justitie-censuur. Weet iemand daar meer van?

    geplaatst op
  • Filmpje is erg leuk en ik heb dan ook m'n kado's bij Bol besteld. Maar de sinterklaaskado's die ik via Bol.com (op tijd!) bestelde werden niet op 5 december bezorgd! Ik kreeg een excuusmail van Bol.com dat wel, zelfs met kadobon twv 5 euro. Maar nu moest ik op het laatste moment de stad in om alles nogmaals te kopen! Bij de TNT helpdesk zeiden ze dat ze heel veel telefoontjes hadden gehad van gefrustreerde Bol.com klanten. Ongelofelijk irritant! Op 3 december kreeg ik zelfs ik nog het volgende mailtje van Bol.com:
    "Bestel nu je laatste Sinterklaascadeaus bij bol.com en je pakjes worden nog vóór pakjesavond bij je thuisbezorgd. Doe je je bestelling op 4 december en heeft het cadeau van je keuze een levertijd van een dag? Dan heb je je bestelling op tijd in huis! Geen lange rijen voor de kassa, geen zware tassen en geen stress. Bestel dus nu je laatste cadeaus voor pakjesavond bij bol.com."

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.