Generation Next, studievereniging voor interactieve media, heeft twee jaar na oprichting de mijlpaal van 1.000 leden gepasseerd. Het plaform werd in het leven geroepen om het gat tussen bedrijven en studenten te verkleinen en praktijk kennis te verhogen. Roel van der Ven, voorzitter van Generation Next is erg trots op deze mijlpaal: “Dat we meer dan 1.000 leden binnen 2 jaar aan ons konden binden hadden we nooit verwacht, dit is een succes voor iedereen die iets heeft betekend voor de vereniging.”
Generation Next is in 2006 door initiatiefnemers Marco Derksen en Marcel van der Heijden gestart, omdat beiden een kloof signaleerden tussen consumenten, bedrijfsleven en starters op de interactieve markt. In augustus 2006 werd een bestuur gevormd bestaande uit Sophie Croonen, Noortje Offreins, Mark Metekohy, Rutger Polling, Pieter van Gils, Peter Garama en Marcel van der Heijden. Zij hebben destijds het platform een kickstart gegeven door van concepten zoals de Next Nights en Inhouse Dagen een begrip te maken.
??Na deze bewezen positie werd de vereniging overgedragen aan het huidige bestuur, bestaande uit Joelle Kout, Jeroen Rosier, Tijmen de Gelder, Roel van der Ven en ondergetekende. Het is duidelijk te merken dat de groeiende verschuiving van media consumptie voor een enorme doelgroep zorgt, waarvan er steeds meer reikhalzend uitkijken naar kansen voor praktijkoriëntatie of om hun kennis te vergroten. Vanaf dag 1 is Generation Next goed ontvangen door zowel het bedrijfsleven als door studenten en young professionals. De Next Nights en Inhouse dagen die de afgelopen twee jaar zijn georganiseerd zijn altijd goed bezocht door studenten uit het hele land.
Naast het bereiken van deze mijlpaal frist Generation Next meteen de huisstijl op: eFocus, sponsor van het eerste uur, heeft inmiddels een volledig nieuwe website klaar. Speciaal voor Marketingfacts lezers hieronder een sneak preview.

Redenen te over voor een feestje! Daarom organiseert Generation Next in samenwerking met eFocus vanavond een feestelijke bijeenkomst voor de leden en betrokkenen waar de nieuwe website met knallende champagne gelanceerd zal gaan worden.