Hey, you moron: GrownUp Digital van Don Tapscott

25 november 2008, 08:17

Hey, moron. If you’re a teenager, or in your twenties. You’re part of the dumbest generation. The reason? The internet. You know nothing. You’re losing your social skills. You steal. You’re violent, you’re a bunch of bullies. You’re a narcisitic “Me”-generation.

Deze cynische kijk op de “Generatie-die-met-het-internet-is-opgegroeid” is niet juist en wordt niet gestaafd door onderzoek. In het boek Grownup Digital ontkracht auteur Don Tapscott (de man in bovenstaand filmpje) zijn eigen cynische inleiding. Over het boek:

“Poised to transform every social institution, the Net Generation is reshaping the form and functions of school, work, and even democracy. Simply put, the wave of youth, aged 12-30, the first truly global generation, is impacting all institutions. Particularly, employers, instructors, parents, marketers and political leaders are finding it necessary to adapt to the changing social fabric due to this generation’s unique characteristics. Within its comprehensive examination of the Net Generation, and based on a 4.5 million dollar study, Don Tapscott’s Grown Up Digital offers valuable insight and concrete takeaways for leaders across all social institutions.”

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!