PlayStation Home gaat morgen live

10 december 2008, 14:37

{PlayStation Home}

Het lange wachten is eindelijk voorbij: morgen vindt de wereldwijde PlayStation Home release plaats, aldus GamesIndustry.biz. In Europa is Ubisoft de eerste uitgever die een plek in Home krijgt, met een Far Cry 2 ruimte. Daarnaast zijn er ook plannen om Sony games als Warhawk, Uncharted: Drake’s Fortune, MotorStorm en SOCOM terug te laten komen in Home. PlayStation Home heeft daarnaast een Club House feature waarmee gebruikers zelf groepen kunnen aanmaken voor andere PS3 gebruikers. Voor het opstarten en runnen van een Club zul je echter wel geld moeten betalen. Wat de kosten hiervan zijn, is nog niet aangekondigd.

Onlangs werd ook al bekend gemaakt dat Red Bull één van de eerste merken in Home zal zijn, waarbij merken en partijen als Diesel, Paramount, Ligne Roset, Hexus TV en Eurogamer ook unieke content zullen aanbieden voor Home. Diesel zal kleding voor avatars aanbieden, deels gratis en deels betaald, waarbij je tot aan €1.50 zult moeten betalen voor een item. Ligne Roset zal meubels aanbieden die je kunt customizen.

In de PlayStation Home Theatre zullen gebruikers exclusieve film content van Paramount kunnen bekijken, terwijl Eurogamer game content en Hexus TV lifestyle programma’s zal uitzenden. Kaz Hirai, President van Sony, vertelt het volgende over PlayStation Home:

PlayStation Home is truly a promising network community service on the PlayStation platform, made possible with the powerful combination of PS3’s overwhelming computational power and PlayStation Network that covers many countries around the globe. We are committed to providing PS3 users with exciting gaming experiences with PlayStation Home and together with our partners and users, expand the new world of interactive entertainment as we move forward.

Zelf heb ik Home sinds gisteren geïnstalleerd, nadat ik een code had ontvangen van Sony hiervoor, en mijn eerste indruk is positief. Home heeft erg veel potentie en de mogelijkheden voor content aanbieders en PS3 bezitters zijn bijna eindeloos. Wel is het essentieel dat er een balans blijft tussen gratis en betaalde diensten en content en dat Home vooral ook relevant blijft voor PS3 bezitters en gamers.

Disclaimer: dit artikel staat ook op games.blogo.nl.

Cem Yildiz
Strategic Sales Manager bij Ubisoft

Strategic Sales Manager bij Ubisoft en binnen deze functie verantwoordelijk voor digitale distributie, sublicensing, in-game advertising en strategische partnerships. Daarnaast oprichter van World of Goals en G4M3.nl.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!