Viral Friday: Happy Christmas from AKQA

26 december 2008, 11:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met LaComunidad, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m naar {encode=”viralfriday@marketingfacts.nl” title=”viralfriday@marketingfacts.nl”}.

De nummer 1 positie in deze laatste editie van Viral Friday van 2008 is voor AKQA met Happy Christmas from AKQA. Het interactieve reclamebureau AKQA heeft dit jaar een bijzonder originele variatie bedacht op de bekende tune ‘Jingle Bells’ met behulp van 49 magnetrons. Op plek 2, Whopper Virgins. Crispin Porter + Bogusky bedacht in opdracht van Burger King de ultieme smaaktest: bergdorpbewoners uit Thailand, Roemenië en Groenland, die nog nooit eerder een hamburger geproefd hebben. Seagate: Stack The Memory maakt de top 3 deze week compleet. Het creatieve duo Sniper Twins wist Seagate te strikken om hun geeky muziekvideo Computerfriends [Stack the Memory] te sponsoren.

Benieuwd naar de complete top 5 van deze week? Kijk dan snel verder! Tot volgend jaar!

Paul van Veenendaal
Digital Marketeer bij NPB Media

All-round marketing professional met 20 jaar werkervaring bij o.a. NPB Media, Iris Amsterdam, Starcom, Ogilvy, GroupM, Onetomarket. Volg mij op http://www.twitter.com/yizmo

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!