Onderzoek webwinkels naar de inzet van zoekmachinemarketing in 2009

15 januari 2009, 08:05

{title}In het kader van de Webwinkel Vakdagen vindt ook dit jaar weer onderzoek plaats naar het gebruik van zoekmachinemarketing door de e-commerce branche in Nederland en België. Het onderzoek is een initiatief van de organisatie van de Webwinkel Vakdagen 2009 en zoekmachinemarketingbureau Traffic Builders. Dit jaar wordt het onderzoek uitgevoerd door MarketShare.

Klik hier om direct aan het onderzoek deel te nemen en gratis het onderzoeksrapport te ontvangen.

Doel van het webwinkel onderzoek

Doel van dit onderzoek is om in het kader van de Webwinkel Vakdagen 2009 inzicht te krijgen in de online marketing instrumenten die door de thuiswinkelbranche worden ingezet. Waar het onderzoek van 2008 online marketing in de breedte behandelde, is er dit jaar in het bijzonder aandacht voor het onderwerp ‘zoekmachinemarketing’. De resultaten van het onderzoek worden geanonimiseerd bekend gemaakt op 28 en 29 januari tijdens de Webwinkel Vakdagen 2009 in de Jaarbeurs in Utrecht.

Belangrijke inzichten voor webwinkel marketeers

Het onderzoek naar zoekmachinemarketing door webwinkels wordt jaarlijks uitgevoerd door Traffic Builders in samenwerking met de Webwinkel Vakdagen. Als (online) marketingverantwoordelijke van een webwinkel kunt u zo uw zoekmachinemarketingstrategie en -budget toetsen aan andere webwinkels. Naast webwinkels staat het onderzoek ook open voor o.a. de reiswereld en financieel dienstverleners, kortom; alle e-commerce initiatieven die gericht zijn op het online tot stand brengen van een transactie gericht op de consument. Alle respondenten ontvangen gratis het onderzoeksrapport met de belangrijkste conclusies en cijfermateriaal per e-mail.

Wilt u ook gratis het onderzoeksrapport ontvangen? Klik dan hier om aan het onderzoek deel te nemen.

Webwinkel Vakdagen

De Webwinkel vakdagen worden dit jaar voor de derde maal op rij georganiseerd door O.G.Z.. Het is inmiddels uitgegroeid tot het grootste e-commerce evenement van Nederland en combineert een beursvloer met circa 35 interessante sprekerssessies over tal van onderwerpen op het gebied van e-commerce en online marketing.

Bezoek van de Webwinkel Vakdagen is gratis bij voorregistratie. Klik hier om u aan te melden.

Wolter Tjeenk Willink
Oprichter / Directeur bij Traffic Builders

Entrepreneur met passie voor digital marketing, oprichter van Traffic Builders: hèt full funnel digital marketingbureau van Nederland. Wolter Tjeenk Willink is regelmatig als gastspreker/-docent te gast bij diverse congressen en opleidingsinstituten waaronder Windesheim Flevoland en Nyenrode Business University. Traffic Builders is hét digital marketingbureau dat gelooft in de kracht van datadriven marketing en merkcommunicatie. Combineer je die twee dingen, dan krijg je een digital marketing strategie waarbij je kanalen en het budget optimaal inzet en de juiste snaar raakt bij je doelgroep. Dus, lees snel verder over onze aanpak als digital agency voor marketing en media. Je bent slechts een paar klikken verwijderd van je eerste kennismaking met Traffic Builders. Goed om te weten: we houden wel van een uitdaging!

Categorie
Tags

5 Reacties

    Gitta Bartling

    @ Wolter: ik heb zelf geen eigen webshop, maar adviseer webshops juist over online marketing. Dus graag zou ik ook de resultaten van het onderzoek ontvangen, hoewel ik dus vanwege mijn andere achtergrond niet mee kan doen aan het onderzoek. Kan dat? (Ik ben natuurlijk ook aanwezig op de WW Vakdagen..)


    15 januari 2009 om 12:30
    trafficb

    @Gitta: een samenvatting van de belangrijkste bevindingen wordt sowieso online gepubliceerd. Maar neem na publicatie gerust even contact met me op, dan kijk ik wat ik kan doen.


    15 januari 2009 om 18:15
    Michel

    Hetzelfde als Gitta geldt voor mij 😉

    Hoewel ik wel van plan ben om de webwinkel vakdagen te gaan bezoeken. Presenteer je dit onderzoek daar ook?


    16 januari 2009 om 08:06
    trafficb

    @Michel: in elk geval de belangrijkste bevindingen inderdaad.


    16 januari 2009 om 08:42
    Schoenenwinkel

    Ik zou ook graag de uitkomst van dit onderzoek ontvangen, al ben ik van mening dat zoekmachinemarketing begint met seo, waarvan een belangrijk gedeelte linkbuilding is.

    Goed artikel bedankt!


    25 juli 2009 om 21:30

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!