De Koninklijke Marine zet een crossmediale campagne in genaamd Silent Strike om nieuwe mensen te werven.
Het vervolg op bovenstaande commercial:
Credits:
Bureaus: ACA/JES en ComBat
Account: Saskia Husslage, Dorien Paans (ACA/JES) Roxanne Hehakaija, Monique Kroezen (ComBat)
Creatie: Hans Adelaars, Rik Blokland (ACA/JES), Joey Hullegie, Ruud van Esch (ComBat)
Klant: Niels van der Heijden, Bas van den Akker, Kris Manders
Regie: Peter Molle
Productie: Cellusion Films
Postproductie: Condor
Geluid: Studio Alfred Klaassen
De doelstelling:
Werving van nieuwe mariniers.
De uitwerking:
Werken bij de Koninklijke Marine betekent deelnemen aan spannende operaties. Om dit te laten zien werd een crossmediale campagne ontwikkeld. ‘Silent Strike’ ging als teasercampagne van start met twee commercials over geheime operaties die naar een anonieme website leidden. Op de website http://www.silentstrike.nl, waar inmiddels de marine als afzender bekend is gemaakt, is te zien wie er achter de operatie schuilgaat. Het slot van het verhaal wordt verteld via tv-commercials.
Het oordeel:
Eerlijk gezegd vond ik altijd dat de wervingscommercials van de Koninklijke Marine (en de Land- en Luchtmacht) veel te veel op de mooie en spannende dingen van het vak waren gericht. Tuurlijk, het gaat om jongens- en meisjesdromen die werkelijkheid worden, maar hoe gaat het er nu écht aan toe? Wat dat betreft heeft de Koninklijke Marine met deze campagne een grote stap in de goede richting gezet. Hoofdmoot is nog steeds het spannende karakter van het werk dat je als marinier doet, maar op de site Silentstrike.nl wordt dit abstracte en romantische gegeven heel concreet vertaald met behulp van echte locaties en echte mensen. Een soort open dag zonder dat je ergens fysiek naartoe hoeft. Erg sterk gedaan!
Ik ben benieuwd of deze campagne goed gescoord heeft. Zal eens navragen…