De Nieuwe Reporter in nieuwe jas

12 februari 2009, 07:45

{title}

“Oefh, ik mis oude design van De Nieuwe Reporter nu al,” schreef Edial Dekker gisteravond laat op Twitter. Klik. Inderdaad. De Nieuwe Reporter zit in een nieuwe jas. Hoofdredacteur Theo van Stegeren schreef gisteren op het blog over de toekomst van de journalistiek en nieuwe media: “Na drie groeizame jaren was De Nieuwe Reporter aan vernieuwing toe. De oude WordPress-software kreunde onder het forse aantal toegevoegde uitbreidingen en plug-ins, en de karakteristieke vormgeving knelde.”

Het is geen louter cosmetische opleukronde. Van Stegeren: “We voeren meteen ook een belangrijke inhoudelijke verbetering door: de hoofdkolom zal niet langer uitsluitend weblog- en onderzoeksbijdragen bevatten maar ook de eigenzinnige selectie van nieuwsberichten die tot nu toe in de rechterkolom stond. De onderzoeks- en scriptiedatabase bleek helaas een te weerbarstig project en komt om die reden te vervallen.”

En, ook belangrijk: Xs4ALL is als co-sponsor aangetrokken. Na even zoeken vond ik verder ook mijzelf terug als auteur (tijdje geleden alweer, belangenverstrengeling nihil). Theo, Maarten, Theo en anderen: gefeliciteerd.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!