Onderzoek IAB: Wanneer bent u gevoelig voor advertising?

Onderzoek IAB: Wanneer bent u gevoelig voor advertising?

{title}Een IAB-onderzoek van vorige week (zie: ‘Receptivity of the online audience’) onder 5000 respondenten probeerde de vinger te krijgen achter een prangende vraag: wanneer bent u vatbaar voor online advertising? Meer precies: op welke tijdtippen van de dag? Die variëren, per publieksgroep:

“The research shows that consumers believe they are most likely to pay attention to ads from the early evening onwards. While the early evening was the best time of the day for all age groups, for younger audiences there was likely to be a steady increase in their attention to adverts as the day progressed. This was markedly different for older age groups who had peaks between 9-12pm and 2-6pm.”

Liefst tijdens ecommerce
De respondenten geven aan, het liefst met ads benaderd te willen worden terwijl ze bezig zijn met online shopping. ‘Retailers may well be able to maximise the opportunities presented to them by this finding, by offering recommendations, special offers and price deals as people search on their site,’ concludeert het IAB. Geen gekke gedachte, lijkt me.

Tijdens entertainment
Voor jongeren ligt het net even anders. Uit het onderzoek komt naar voren, dat jongeren het best benaderd kunnen worden met advertenties terwijl ze bezig zijn met het consumeren van ‘entertainment’.

{title}

Volle aandacht nodig? Geen ads!
Volgens mij is onderstaand citaat wel een open deur, maar daarom niet minder interessant (het is onderzocht, dus is het waar)

”The survey also showed that people prefer not to be interrupted when they are enjoying an activity that requires their full attention such as watching catch-up TV or movie clips. Armed with this information, online marketers can plan and execute communications that respect the online consumer.”

Sorcha Proctor, research manager bij IAB UK: “This research highlights the need for marketers fully to appreciate and understand the consumer mindset when planning their online marketing campaigns. Most significantly, the study highlights the need for retail brands to get in front of internet users at every point of the online customer journey and emphasises the need to respect consumers if they want them to engage effectively with their marketing messages.”


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.